Hrvatska ima dobru poziciju na britanskom turističkom tržištu te i iduće godine očekuje nastavak pozitivnih trendova s fokusom na dogovaranje novih suradnji posebice za letove u pred i posezoni. S britanskog tržišta u Hrvatsku je ove godine do kraja listopada došlo 755 tisuća turista, koji su ostvarili 3,7 milijuna noćenja, što je za 5 odnosno 1 posto više nego u lanjskoj 2022., ali time još nisu dostignute brojke iz 2019.
Hrvatska ima dobru poziciju na britanskom turističkom tržištu te i iduće godine očekuje nastavak pozitivnih trendova s fokusom na dogovaranje novih suradnji posebice za letove u pred i posezoni, najavio je u ponedjeljak na svjetskoj turističkoj burzi WTM London direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
WTM London, kao najveća svjetska turistička burza otvorila je vrata 6. studenoga te će se do 8. studenoga predstaviti tisuće izlagača iz cijelog svijeta i dogovarati nove poslove i suradnje čiju vrijednost organizatori procjenjuju na oko sedam milijardi dolara.
Hrvatska i njezini turistički subjekti, zajednice, tvrtke, destinacije i prijevoznici predstavljaju se i samostalno, a njih 20-ak i kao suizlagači na štandu HTZ-a (Hrvatske turističke zajednice), u čijem su okruženju u hali Europa i druge mediteranske zemlje, među kojima Italija, Španjolska i Grčka, u koje Britanci i najviše vole putovati, imaju i najveće izlagačke prostore. Tu je ove godine i prvi put Bosna i Hercegovina, kao zemlja koja se cjelovito predstavlja, uključujući i posebice područje oko Sarajeva, Hercegovinu i druga.
S britanskog tržišta u Hrvatsku je ove godine do kraja listopada došlo 755 tisuća turista, koji su ostvarili 3,7 milijuna noćenja, što je za pet odnosno jedan posto više nego u lanjskoj 2022., ali time još nisu dostignute brojke iz 2019. godine. Gotovo polovica godišnjeg prometa ostvaruje se u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji zbog najviše letova, ali i većinom ljeti, dok primjerice u Zagreb Britanci dolaze cijele godine.
"Touroperatori i avio prijevoznici s kojima smo razgovarali na WTM-u su gotovo svi najavili rast prometa iz Britanije u Hrvatskoj u 2024., poput TUI-ja, EasyJeta i drugi, ali svima smo naglasili da želimo jačati promet i izvan ljetnih mjeseci. Za sada s tog tržišta možemo biti optimistični”, kazao je Staničić.
Iako je i Britancima život poskupio i bore se s inflatornim i drugim negativnim ekonomskim izazovima, ipak se ne odriču putovanja na odmore. Hrvatska tu dobro stoji i na tom je tržištu još uvijek destinacija s dobrim omjerom vrijednosti za novac. No Staničić i upozorava da pri kreiranju cijena za iduću godinu za to, ali i druga tržišta treba biti oprezan, odnosno da svako novo povećanje cijena treba pratiti ulaganje u kvalitetu i nove sadržaje.
Britanski partneri godinama, pa i ove, traže i više kapaciteta u Hrvatskoj, no teško da će biti avio linija prije ožujka, što je ipak ranije nego prijašnjih godina, a i planovi su da se se iduće godine leti duže, do kraja listopada ili moguće i u studenom.
S britanskim tržištem zadovoljna je i većina hrvatskih izlagača na WTM-u, posebice s Jadrana, ali i iz Osječko-baranjske županije, čija je je direktorica TZ Ivana Jurić za Hinu naglasila važnost letova Ryanaira od proljeća i u ljetu koji su bili popunjeni 94 posto. Većoj posjeti Britanaca već za Advent ove godine, ali i u idućoj, nadaju se i u Zagrebu, za koji je, po riječima direktorice TZGZ-a Martine Bienenfeld, britansko tržište i jedno od važnijih s prometom među prva tri do pet tržišta.
Direktor TZ Dubrovnika Miroslav Drašković također očekuje više s tog tržišta, koje je za taj grad broj jedan po dolascima i noćenjima već godinama, a pokušavaju 'dobiti' i letove iz Britanije i zimi, no, kaže da nema baš zanimanja. Ipak dobrim drži što imaju s jednim prijevoznikom ove godine letove i cijeli studeni, a i počet će ranije iduće godine, u ožujku, za što je bukirano već više od 40 posto sjedala.
Svi domaći izlagači, kao i mnogi drugi na WTM-u, uključujući i velike globalne institucije poput UNWTO-a, WTTC-a pa i WTM-a, potiho i s oprezom spominju na pitanja novinara sigurnosnu situaciju s s obzirom na nove sukobe na Bliskom istoku uz još trajanje rata u Ukrajini, što kraj ove pa i iduću turističku godinu čini (pomalo) neizvjesnom.
Destinacije i zemlje u okruženju sukoba, poput Egipta, Jordana i drugih već bilježe pad turističkog prometa, te, kako su njihovi predstavnici rekli hrvatskim novinarima, nadaju se i vjeruju u brzi završetak tog sukoba, istodobno se spremajući više uložiti u promociju i sigurnost u svojim destinacijama kako bi što manje bilo negativnih utjecaja na turizam.
Hrvatska i u toj situaciji među stranim partnerima slovi kao sigurna destinacija.
(Hina)
Vijesti iz medija |
Sajmovi |
Hrvatski izvoz