Hrvatski senzori za kvalitetu zraka dolaze u EU i Britaniju

Smart Sense, hrvatska tehnološka kompanija koja razvija i proizvodi rješenja “Interneta stvari” za praćenje kvalitete zraka pred velikim je širenjem poslovanja na područja Europske unije i Velike Britanije. Što se stranih tržišta tiče, najviše projekata odradili su na Cipru, Sloveniji i Grčkoj.

Smart Sense, domaća tehnološka kompanija koja razvija i proizvodi rješenja “Interneta stvari” za praćenje kvalitete zraka pred velikim je širenjem poslovanja. To širenje dolazi zahvaljujući suradnji koju su uspostavili s kompanijom Also International Services, velikim švicarskim distributerom.

Sensees – mjerna stanica za praćenje kvalitete vanjskog zraka i okolišnih parametara te My Sensees – senzor kvalitete unutarnjeg zraka, tako bi uskoro trebali biti distribuirani na područje Europske unije i Velike Britanije.

Također, u sklopu suradnje sa švicarskim distributerom, My Sensees senzor je integriran s Also All Things Talk IoT platformom, pa će podaci prikupljeni senzorom biti dostupni i korisnicima te platforme. Ne treba niti govoriti o značaju koji će ugovor s Alsom imati za zagrebačku kompaniju koja zapošljava 30-ak ljudi.

Rezultat veće partnerske mreže trebao bi biti i veća isporuka inovativnih proizvoda koji su u potpunosti razvijeni, dizajnirani i proizvedeni u Hrvatskoj. No točne računice o tome koliki bi im rast ovaj ugovor mogao donijeti još nemaju.

“Trenutno ispitujemo tržište te smo u procesu definiranja onih koja će nam biti najpotentnija. Predviđanja, dakle, za sada nemamo, ali tržište praćenja kvalitete zraka općenito raste tako da očekujemo rast”, kaže direktorica Smart Sensea Hana Matanović. Kompanija koja je osnovana prije deset godina, naime, razvija sustave za praćenje kvalitete unutarnjeg i vanjskog zraka.

Trenutno je, kaže Matanović, sustav za praćenje kvalitete vanjskog zraka njihov najprodavaniji proizvod, a koriste ga gradovi, ekološke i zdravstvene institucije. Onaj za praćenje unutarnje kvalitete zraka relativno su nedavno redizajnirani te tako omogućili da bude dostupan i privatnim korisnicima. Važnost kvalitete zraka pak dobila je na značaju posebno tijekom pandemije koronavirusa.

“Zagađeni zrak je ‘nevidljivi ubojica’, a pandemija je naglasila važnost kvalitete zraka. Zbog svih tih razloga redizajnirali smo naš senzor za kvalitetu unutarnjeg zraka kako bismo ga mogli ponuditi širem krugu korisnika. Želimo potaknuti ljude da unaprijede svoje domove uređajem koji će pozitivno utjecati na njihove životne navike, poticanjem, primjerice, češćeg otvaranja prozora ili pročišćavanja zraka. To je ključno za zdravlje”, kaže Matanović.

Jedan od prvih velikih partnera bila im je Nokia zahvaljujući kojoj su Smart Sense sustavi instalirani po cijelom svijetu. Ugovor sa švicarskim Alsom trebao bi dovesti do šire primjene senzora za unutarnju kvalitetu zraka. “Ovim ugovor naš indoor segment dobiva na važnosti te se kroz distributera može mnogo lakše pozicionirati na maloprodajne police, a kroz mrežu partnera i na druge korisnike, kao što su gradovi, škole, vrtići i slični”, ističe Matanović.

Zagrebačka kompanija, naime, svoj je poslovni put na počecima više usmjerila na strana tržišta, a jedan od prvih velikih partnera bila im je Nokia zahvaljujući kojoj su Smart Sense sustavi instalirani po cijelom svijetu.

“Kasnije smo i na domaćem tržištu počeli dizati svijest o važnosti praćenja kvalitete zraka, kako vani tako i unutra. Danas 30-ak gradova u Hrvatskoj ima naše senzore te su naši indoor senzori upravo isporučeni u 400 škola”, ističe Matanović. Što se stranih tržišta tiče, najviše projekata odradili su na Cipru, Sloveniji i Grčkoj.

(Poslovni dnevnik)

 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz