Azija i Bliski istok - najbrže rastuća tržišta riječkom JGL-u

Najveća hrvatska farmaceutska kompanija, riječki JGL, nastavlja širiti svoje poslovanje. Trenutno su proizvodi JGL-a prisutni u 60 zemalja svijeta, a kao posebno interesantne regije JGL je definirao zemlje Bliskog istoka i Azije. Što se tiče Bliskog istoka, JGL je aktivan na dva tržišta, u Saudijskoj Arabiji i UAE-u, dok je u Aziji aktivan na tržištima u Indoneziji, na Tajlandu, u Maleziji, na Filipinima, u Laosu i Kambodži.

Najveća hrvatska farmaceutska kompanija, riječki JGL, nastavlja širiti svoje poslovanje. Trenutno su proizvodi JGL-a prisutni u 60 zemalja svijeta, a prema riječima direktorice globalnog razvoja poslovanja u JGL-u Dunje Siuc Valković, kao posebno interesantne regije JGL je definirao zemlje Bliskog istoka i Azije.

– Proizvode JGL-a danas možemo naći u 60 zemalja svijeta, a taj broj raste svake godine, s obzirom na to da su jačanje odnosa s globalnim partnerima, daljnji rast prodaje i širenje poslovanja na strateškim tržištima – naše ključne strateške odrednice od samih početaka poslovanja. U sklopu Business-to-Business (B2B) modela, koji je izuzetno značajan u procesu daljnje internacionalizacije i teritorijalne diverzifikacije, ubrzano se razvijamo.

Važno je naglasiti kako su u farma industriji procesi otvaranja novog tržišta visoko regulirani. Prije 15 godina je Hrvatska bila izvan EU i imala je drugačiju regulativu te je tada izlazak na nova tržišta bio zahtjevniji. Zanimljivo je da smo prvi veliki iskorak poslovanja na tržište EU-a napravili s jednim švicarskim partnerom, kada smo prepoznali priliku patentnog statusa u Hrvatskoj i, zahvaljujući tehnologiji proizvodnje sterilnih kapi, postali certificirani proizvođač prvog generika u terapiji glaukoma u EU-u, što smo i danas, objašnjava Siuc Valković.

– Vlastite proizvode počeli smo, također, vrlo rano licencirati u EU-u. Danas poslujemo na svim tržištima EU i to sa sva tri ključna segmenta iz portfelja – sprejevima za nos, očnim kapima i proizvodima protiv akni. Regije koje smo definirali kao interesantne su regije Bliskog istoka i Azije.

Ondje smo započeli s aktivnostima prije osam godina, a danas su nam to najbrže rastuća tržišta, posebno regija Bliskog istoka.

U 2022. imali smo dvoznamenkasti rast prodaje u odnosu na godinu ranije, a realiziran je prihod od 20 milijuna eura. Ukupno su potpisana 33 nova ugovora na strateškim tržištima poput Europske unije i UK, MENA regije i regije Azija-Pacifik. U prvoj polovini 2023. također bilježimo povećanje prihoda, a kupci s najvećim rastom dolaze iz Češke, Saudijske Arabije, Švicarske i Italije, kaže Siuc Valković.

Na pitanje što je JGL potaknulo na širenje poslovanja u Aziju kao i što se dešava sa širenjem tržišta na SAD i Kinu, Siuc Valković naglašava kako je JGL aktivan na šest tržišta u Aziji – u Indoneziji, na Tajlandu, u Maleziji, na Filipinima, u Laosu i Kambodži.

Što se, pak, tiče Bliskog istoka, prodajom smo aktivni na dva ključna tržišta – u Saudijskoj Arabiji i UAE-u. Ta je regija u punom obimu lansirana od trećeg kvartala 2020. i pokazala je značajan potencijal. Saudijska Arabija nam je veće tržište, dok UAE zauzima nešto manji udjel. U idućoj godini planiramo dvoznamenkasti rast. SAD je najrazvijenije tržište lijekova na svijetu i zato nam je vrlo važno, ali i izazovno. To je ujedno tržište koje u području lijekova ima drugačiju, FDA regulativu i certifikaciju za lijekove i proizvođače.

Projekt otvaranja tržišta SAD-a počeli smo u drugoj polovici 2021. i isti se realizira u nekoliko faza. Prva faza odnosila se na usklađivanje i upgrade odabranog portfelja s regulatornim zahtjevima i specifičnostima za tržište SAD-a.

(Novi list)

 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz