Na tržište zemalja EU prošle godine plasirano je proizvoda iz sektora ribarstva u vrijednosti 211,4 milijuna (67,6 %). Promatrajući izvoz pojedinačno po zemljama, u 2022. je prvo izvozno tržište bila Italija sa 104 milijuna eura (33,3 %), zatim slijedi Japan s 39,7 milijuna eura (12,7 %) i Španjolska s 36,7 milijuna eura (11,7%).
Hrvatska gospodarska komora i ove godine organizirala je zajedničko predstavljanje tvrtki iz sektora ribarstva na međunarodnom sajmu Seafood Expo Global koji se održavao od 25. do 27. travnja u Barceloni. Na sajmu je izlagalo 2.078 izlagača iz 87 zemalja svijeta na cca 50.000 m2 izložbenog prostora. Na ovom značajnom sajmu proizvode ribarstva predstavljale su se hrvatske tvrtke: Arbacommerce, Conex Trade, Cromaris, Jadran tuna, Mišlov, Orada Adriatic, Pelagos Net Farma, PP Orahovica, Sardina i ZMH Horvat. Najvažniji proizvodi koje su prezentirali je bijela riba, tuna, slana sitna plava riba, smrznuta sitna plava riba, konzerve, slatkovodna riba te razni proizvodi prerade.
"Temeljne odrednice Hrvatska gospodarske komore su jačanje izvoza i pomoć tvrtkama u internacionalizaciji poslovanja. Stoga mi je osobito drago da se uz pomoć HGK na ovom najznačajnijem svjetskom sajmu proizvode ribarstva izlaže deset naših članica koje značajan dio svojih prihoda ostvaruju od prodaje u izvozu - 55 do 85 posto. Komora će i u novom programskom razdoblju do 2027. nastaviti podržavati izvozna nastojanja naših članica, te promovirati održivost hrvatskog ribarstva i potrošnju ribe i proizvoda iz hrvatskog uzgoja i ulova kroz provedbu EU projekta Riba Hrvatske Jedi što vrijedi", izjavio je predsjednik HGK Luka Burilović.
Za PP Orahovicu, najvećeg domaćeg proizvođača slatkovodne ribe, ovaj sajam je bio prilika da se svojim proizvodima brenda Panona Mare predstavi poslovnim posjetiteljima i potencijalnim kupcima. "Privukli smo pažnju posjetitelja kao jedini brand s ready-to-eat paniranim programom slatkovodne ribe. Radi se o proizvodima koji su prilagođeni potrebama suvremenog potrošača, jednostavnijoj pripremi i ukusnijoj konzumaciji, a s kojima smo već prisutni na domaćem tržištu te se pripremamo za plasman na europsko i svjetsko tržište. Kao jedan od najvažnijih događanja u sektoru ribarstva, ovaj sajam odlična je platforma za poslovne susrete s ciljnim kupcima u B2B segmentu, ali i prilika za daljnju izgradnju imidža našeg branda Panona Mare", istaknula je Katica Petkov, voditeljica marketinga PP Orahovica.
Tvrtka Mišlov već cijeli niz godina nastupa no ovom sajmu. "Držimo da je to najbolja platforma za prezentaciju naših proizvoda novim kupcima, ali i prilika za susrete s našim dugogodišnjim partnerima. Ovaj sajam nam je važan jer se možemo upoznati s najnovijim trendovima i inovacijama u svijetu ribarstva i prilika da ih pokušamo pratiti", rekla je Marina Špralja iz tvrtke Mišlov.
Cromaris kao vodeći proizvođač mediteranske bijele ribe u Hrvatskoj predstavio je publici na sajmu u Barceloni svoj široki asortiman proizvoda od brancina, orade, hame kao i nove vrste, gofa i zubatca. Poseban je fokus ove godine stavljen i na organsku ribu stoga su prezentirane inovacije u proizvodnji – organska hama i svježi organski fileti brancina i orade u skin pakiranju. Posjetitelji sajma su mogli degustirati razne delicije od Cromaris ribe koje je pripremao chef Mladen Križanović, a posebno je oduševio sushi od svježih fileta brancina i gofa.
Izvoz proizvoda ribarstva u 2022. u odnosu na 2021. godinu bilježi rast od 14 posto i iznosi 312,5 milijuna eura, što je povećanje od 38,5 milijuna eura. Suficit je u prošloj godini iznosio je 64,7 milijuna eura, a pokrivenost uvoza izvozom 126 posto. U strukturi izvoza u 2022. po grupama proizvoda najzastupljenije su ribe svježe ili rashlađene, činile su 51,6 posto vrijednosti u ukupnom izvozu, riblje prerađevine i konzerve (16,5 %) i riba sušena, soljena ili u salamuri te dimljene ribe (11,1 %).
Na tržište zemalja EU prošle godine plasirano je proizvoda iz sektora ribarstva u vrijednosti 211,4 milijuna (67,6 %). Promatrajući izvoz pojedinačno po zemljama, u 2022. je prvo izvozno tržište bila Italija sa 104 milijuna eura (33,3 %), zatim slijedi Japan s 39,7 milijuna eura (12,7 %) i Španjolska s 36,7 milijuna eura (11,7%).
Na najvećem svjetskom sajmu ribe Seafood Expo Global HGK nastupa od 2004. godine. Već niz godina nastup hrvatskih tvrtki financira se kroz EU projekt HGK "Riba Hrvatske jedi što vrijedi", koji je usmjeren na promociju proizvoda ribarstva i povećanje izvoza hrvatskog ribarskog sektora.
(Privredni vjesnik)
Vijesti iz medija |
Sajmovi |
Hrvatski izvoz