Hrvatske tvrtke na jednom od najvećih ribarskih sajmova u Europi

Ove godine proizvode ribarstva predstavile su tvrtke Arbacommerce, Conex Trade, Mišlov i Orada Adriatic. Ukupan izvoz sektora ribarstva iznosio je 274 milijuna eura u 2021. godini, što je u odnosu na 2013. povećanje za 2,1 put, dok je u istom razdoblju uvoz povećan za 1,7 puta te je iznosio 196 milijuna eura u prošloj godini.

Nakon dvije godine stanke zbog pandemije COVID-a 19, u španjolskom gradu Vigu po 23. put održao se Međunarodni sajam smrznutih morskih plodova Conxemar 2022.

Riječ je o jednom od najvećih ribarskih sajmova u Europi koji okuplja sve dionike u lancu ribarstva, a Hrvatska gospodarska komora po 5. put organizirala je zajedničko predstavljanje tvrtki iz sektora ribarstva.

Potpredsjednik HGK Dragan Kovačević istaknuo je kako Hrvatska u sektoru ribarstva bilježi pozitivne trendove koji se ogledaju u povećanju proizvodnje, rastu izvoza i ostvarivanju suficita u vanjskotrgovinskoj razmjeni. "Dobrim rezultatima sektora donosi i izvozna orijentiranost tvrtki koje uz potporu HGK izlažu na vodećim međunarodnim sajmovima. Nakon sajmova Seafood Expo Barcelona i Fish Internacional Bremen, Conxemar Vigo treći je sajam koji smo ove godine organizirali za naše članice iz sektora ribarstva, a već pripremamo i zajedničke nastupe za iduću godinu", rekao je Kovačević.

Nastup hrvatskih tvrtki na sajmu financira se u sklopu EU projekta HGK Riba Hrvatske - Jedi što vrijedi, koji je usmjeren na promociju proizvoda ribarstva i povećanje izvoza hrvatskoga ribarskog sektora. Ove godine proizvode ribarstva predstavile su tvrtke Arbacommerce, Conex Trade, Mišlov i Orada Adriatic, koje veći dio ukupnog prihoda ostvaruju od prodaje na inozemnim tržištima, i to 55 do 84 posto.

Ukupan izvoz sektora ribarstva iznosio je 274 milijuna eura u 2021. godini, što je u odnosu na 2013. povećanje za 2,1 put, dok je u istom razdoblju uvoz povećan za 1,7 puta te je iznosio 196 milijuna eura u prošloj godini.

Jačanje izvoza konstantni je cilj poslovanja tvrtke Mišlov iz Poličnika, stoga su se i odlučili na izlaganje na sajmu Conxemar. Tvrtka Mišlov od 2015. godine u svom proizvodnom pogonu bavi se smrzavanjem srdele i inćuna te mariniranjem i soljenjem inćuna.

U Hrvatskoj je u 2021. godini proizvedeno više od 31.000 tona proizvoda od riba, a u odnosu na proizvodnju u 2013. riječ je o povećanju za 23 posto. U ukupnoj strukturi proizvodnje dominiraju smrznuti proizvodi s udjelom od 57 posto, konzervirana i pripremljena riba s 21 posto i soljena riba s 10 posto. Lani je najviše riba i proizvoda ribarstva iz Hrvatske plasirano u Italiju, u vrijednosti od 93,7 milijuna eura, odnosno 34 posto, zatim u Japan s 30,2 milijuna eura ili 11 posto te u Španjolsku 26,1 milijuna, odnosno 9,5 posto.

Na španjolskom tržištu triljska tvrtka Conex Trade prisutna je 25 godina, a njihovi se proizvodi plasiraju u 10 zemalja. Na sajmu su prezentirali smrznute i konzervirane srdele te marinirane inćune i srdele. "Iznimno smo zadovoljni što poslije pandemije ponovno izlažemo svoje proizvode na sajmovima gdje susrećemo stare partnere i upoznajemo nove. Conxemar je jedan od najvažnijih sajmova za smrznutu ribu, na kojem sudjelujemo u organizaciji i uz potporu HGK, a nastup nam omogućava da proširimo svoje prodajne kanale", rekao je Mladen Milaković iz Conex Trada.

Da je sajam jedinstvena prilika za predstavljanje svojih proizvoda te za potvrdu dosadašnjih partnera smatra i Siniša Lencović iz creske tvrtke Orada Adriatic.

Dugogodišnji izlagač na sajmu u Vigu jest i zadarska tvrtka  Arbacommerce, čija su smrznuta srdela i inćun sve značajniji proizvod u ukupnom poslovanju, pa im je sajam bitno mjesto susreta s kupcima.

 (Privredni vjesnik)


 

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz