Očekivano skoro ukidanje viza za građane Hrvatske, kao i uznapredovali pregovori oko postizanja sporazuma o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja predstavljaju dobar temelj za jačanje trgovine i ulaganja između SAD-a i Hrvatske, istaknuto je na konferenciji "Proširite poslovanje na tržište SAD-a. Hibridnu konferenciju organizirao je HUP u suradnji s Veleposlanstvom SAD u Hrvatskoj te konzultantskim tvrtkama Armatus Prudentia i Trans-Atlantic Market Development.
Očekivano skoro ukidanje viza za građane Hrvatske, kao i uznapredovali pregovori oko postizanja sporazuma o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja predstavljaju dobar temelj za jačanje trgovine i ulaganja između SAD-a i Hrvatske, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Proširite poslovanje na tržište SAD-a". Hibridnu konferenciju organizirala je Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) u suradnji s Veleposlanstvom SAD u Hrvatskoj te konzultantskim tvrtkama Armatus Prudentia i Trans-Atlantic Market Development, koje zajedničkim snagama kontinuirano rade na izlasku hrvatskih poduzetnika na tržište SAD-a.
Otpravnik poslova u američkom veleposlanstvu Mark Fleming uvodno je rekao da su SAD i dalje najbolje mjesto za poslovanje na svijetu. Uspjeh na tom tržištu s više od 325 milijjuna potrošača, koje je ujedno nazvao i najatraktivnijim i najvažnijim potrošačkim tržištem na svijetu, tvrtkama može pomoći u izgradnji globalnog uspjeha. Fleming je istaknuo napredak Hrvatske u smjeru ukidanja viznog režima za njezine građane koji putuju u SAD, kao i uznapredovale pregovore oko postizanja sporazuma o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja.
"Vrijeme je za jačanje bilateralne trgovine i ulaganja", poručio je, dodajući da očekuje da će u nadolazećim godinama više hrvatskih tvrtki i poduzetnika istražiti prilike za poslovanje na američkom tržištu. Naveo je i neke hrvatske kompanije koje već posluju na tom tržištu, kao što su Infobip, Five, Infinum, HS Produkt, Šestan Busch, Dok-Ing i drugi.
Predsjednik HUP-a Mihael Furjan zahvalio je bivšem veleposlaniku SAD-a u Hrvatskoj Robertu Kohorstu jer su za njegovog mandata ostvareni ogromni pomaci, zahvaljujući kojima bi vrlo brzo trebali biti potpisani ugovori o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja, a također je apostrofirao i napredak po pitanju viza. "Sretan sam što je jako puno napravljeno u zadnjih godinu-dvije u odnosu na prethodnih 30-.ak godina", rekao je Furjan.
Ustvrdio je da se iz Hrvatske u SAD izvozi relativno malo, uglavnom je riječ o lijekovima i pištoljima, no i apostrofirao da postoji barem 50-ak hrvatskih IT kompanija koje rade ozbiljan posao u SAD-u te se nada da će puno njih tamo i uspjeti. Furjan, ujedno i predsjednik Uprave Plive, kazao je da je toj farmaceutskoj tvrtki američko tržište najvažnije, kao i svim najvećim globalnim farmaceutskim kompanijama, no i drugim industrijama, poput IT-a.
"Ako netko doista želi ići globalno razvijati poslovanje, onda mu je najvažnija stepenica ulazak na tržište SAD-a (...) Ako tamo uspijete, uspjet ćete bilo gdje", izjavio je Furjan, no i naglasio važnost konkurentnosti, troškovne efikasnosti i dobrih ideja u cilju dolaska do potrošača. Napomenuo je da postoje i velike investicije iz SAD-a u Hrvatsku, što možda statistika i ne pokazuje u tolikoj mjeri jer su brojna ulaganja dolazila preko Nizozemske zbog nepostojanja sporazuma o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja.
Emir Avdić iz američkog društva Trans-Atlantic Market Development potvrdio je da je najpopularniji pištolj u SAD-u proizveden u Hrvatskoj, u HS Produktu, dodajući da se u Hrvatskoj možda ne zna dovoljno o tome. Avdić je ustvrdio da je u principu lakše poslovati na tržištu SAD-a nego na tržištima većine europskih zemalja. Pritom je naveo da SAD odlikuje nizak stupanj regulatornih prepreka i birokratiziranosti, pri čemu je moguće vrlo brzo, lako i jeftino pokrenuti posao.
Također, kao prednosti je između ostalog naveo i niske uvozne carine u usporedbi s ostalim tržištima, pristup globalnim lancima opskrbe koji mogu dovesti do izvoza na druga tržišta, poput Kanade i Meksika, produktivnu i kvalificiranu radnu snagu s visokim stupnjem mobilnosti, snažnu vladavinu prava, kao i pristup američkim investitorima.
Mauro Lukić iz hrvatskog društva Armatus Prudentia rekao je da ih je na organiziranje ove konferencije potaknula želja da motiviraju hrvatske poduzetnike da internacionaliziraju svoje poslovanje na najvećem potrošačkom tržištu na svijetu. Želja je i ojačati gospodarske odnose sa SAD-om, rekao je Lukić, izrazivši nadu da će "udariti neki novi ritam" u hrvatskom poduzetništvu, a posljedično i utjecati na postupni rast hrvatskog gospodarstva.
(Hina)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz