Širenje gospodarskih odnosa Hrvatske i Tajvana unatoč pandemiji

Širenje gospodarskih odnosa između Hrvatske i Tajvana nastavilo se unatoč pandemiji, a osim IT-a i turizma potencijala za suradnju ima i u području medicinskih strojeva, nadzorne opreme, kozmetike i prehrambenih proizvoda. Zbog korone je tajvanski izvoz u Hrvatsku u 2020. pao 19 posto, dok je hrvatski izvoz u Tajvan rastao 68 posto. U prvih nekoliko mjeseci ove godine zabilježen je nevjerojatan rast hrvatskog izvoza na tajvansko tržište od čak 237 posto.

Širenje gospodarskih odnosa između Hrvatske i Tajvana nastavilo se unatoč pandemiji, a osim IT-a i turizma potencijala za suradnju ima i u području medicinskih strojeva, nadzorne opreme, kozmetike i prehrambenih proizvoda, istaknuto je u četvrtak na online sastanku tajvansko-hrvatskog poslovnog vijeća.

Sastanak  i razgovori tajvanskih i hrvatskih tvrtki održani su u organizaciji HGK, Kineske udruge za međunarodnu ekonomsku suradnju Tajvana (CIECA - Chinese International Economic Cooperation Association, Taiwan) i Udruženja izvoznika i uvoznika Taipeija (IEAT – The Importers and Exporters Association of Taipei). HGK u priopćenju prenosi izjavu potpredsjednika HGK za međunarodne poslove Ivana Barbarića koji je rekao da su glavne teme susreta pametni turizam i IT rješenja za druge sektore.

Savjetnik u CEICA-i Fred P. C. Huang je naglasio kako se širenje gospodarskih odnosa između Hrvatske i Tajvana nastavilo unatoč pandemiji. Hrvatska je zemlja s dinamičnom ekonomijom i poznata je po turističkoj industriji, kazao je napominjući kako Hrvatska aktivno radi na tome da turistički sektor što prije oporavi od utjecaja korone, ali i da bude dugoročno održiv. "Hrvatski IT sektor je također dosta jak i te dvije industrije imaju veliki potencijal za razvoj odnosa među našim državama", poručio je Huang te dodao kako CIECA i HGK kontinuirano rade na povezivanju poduzetnika.

Šefica misije tajpejskog Ureda za gospodarstvo i kulturu u Austriji, Katharine Hsiao-Yueh Chang je istaknula kako su Hrvatska i Tajvan prirodni partneri po pitanju ekonomije. "Prema tajvanskim statistikama, naša bilateralna razmjena se standardno kreće oko 50 milijuna dolara. Zbog korone je tajvanski izvoz u Hrvatsku u 2020. pao 19 posto, dok je hrvatski izvoz u Tajvan rastao 68 posto. U prvih nekoliko mjeseci ove godine zabilježili smo nevjerojatan rast hrvatskog izvoza na naše tržište od čak 237 posto i to je brojka koja jasno pokazuje s kakvim potencijalom radimo", kazala je.

Prema njezinim riječima, Hrvatska je omiljena destinacija tajvanskim turistima, a stotine hrvatskih profesionalaca radi kod njih na kruzerima i offshore vjetroleketranama. "Drago nam je vidjeti da pandemija polako jenjava i ovo je pravo vrijeme da sastancima poput ovoga zauzmemo dobre pozicije za daljnje jačanje suradnje“, rekla je Chang.

Glavna tajnica Ureda za međunarodnu trgovinu u tajvanskom Ministarstvu gospodarstva Amelia W.J. Day potvrdila je kako je u zadnje tri godine tajvanski uvoz iz Hrvatske značajno porastao. "Sigurna sam da ćemo nakon ovog stanaka imati bolji uvid u potencijale za rast trgovinske razmjene. Sektori na koje smo danas fokusirani će pomoći da u post-covid eri naši odnosi dožive procvat. Tajvan ima odlične IT tvrtke koje mogu Hrvatskoj pomoći da razvija turizam po održivim principima“, rekla je Day, posebno apostrofiravši potencijale u strojarstvu i proizvodnji hrane.

Tajvanskim partnerima detaljnije su se predstavile tvrtke Infosit, Inter Soft Technologies i projekt Tvrđava kulture Šibenik. Uz pametni turizam koji je bio glavna tema sastanka, na B2B sastancima se razgovaralo i o suradnji u sferi medicinskih strojeva, nadzorne opreme, kozmetike, prehrambenih proizvoda i drugim sektorima.

(Hina)


 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz