3. maj: Kanadskom naručitelju predan novi brod "Algoma Interpid"

U riječkom brodogradilištu 3. maj u utorak je naručitelju, kanadskoj tvrtki Algoma Central Corporation predan novoizgrađeni samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutih tereta "Algoma Interpid" (gradnja 733), vrijedan 36,5 milijuna dolara.

U riječkom brodogradilištu 3. maj u utorak je naručitelju, kanadskoj tvrtki Algoma Central Corporation predan novoizgrađeni samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutih tereta "Algoma Interpid" (gradnja 733), vrijedan 36,5 milijuna dolara, a na svečanosti primopredaje bio je i premijer Andrej Plenković.

Brod će ploviti pod kanadskom zastavom, dug je 198 i širok 23 metra, nosivosti 24.900 tona, a  namijenjen je za plovidbu velikim jezerima na granici SAD-a i Kanade. Brod Algoma Interpid je u more porinut još u lipnju 2017. godine, tj. nakon što je prvi brod sličnih karakteristika već isporučen istom naručitelju.

Riječki 3. maj i Algoma Central Corporation bili su potpisali ugovore o izgradnji ukupno pet istovjetnih samoiskrcavajućih brodova za prijevoz rasutog tereta, ali su četiri ugovora raskinuta tijekom krize u riječkom brodogradilištu. Tako je i za novogradnju 733 ugovor bio raskinut u listopadu 2018. godine, a temeljem raskida tog ugovora Ministarstvo financija je na ime protestiranih državnih jamstava platilo 239,07 milijuna kuna. No, riječko je brodogradilište početkom rujna 2019. potpisalo novi ugovor s kupcem o dovršetku broda, a Vlada je nedugo nakon toga dala državno jamstvo 3. maju za kreditno zaduženje kod Hrvatske banke za obnovu i razvoj (HBOR) u visini od 26 milijuna eura za dovršetak broda.

Premijer Plenković ocijenio je kako je primopredaja u utorak uspjeh svih trećemajaca te svjedoči i o uspjehu gospodarstva Rijeke, kao i cijelog hrvatskog gospodarstva.

Naglasio je da brod nosi ime "neustrašivog" (interpid) te da je za njega neustrašiv direktor 3. maja Edi Kučan, koji je cijeli radni vijek proveo u riječkom brodogradilištu. Istaknuo je i kako je element srca, znanja, umijeća i upravljanja i uspostavljenog povjerenja bio presudan da Vlada podrži 3. maj u dovršetku brodova na navozima riječkog brodogradilišta.

Vlada će, kako je istaknuo, "na tragu ovog uspješnog projekta nastaviti davati podršku 3. maju i drugim hrvatskim brodogradilištima, ali pod onim okolnostima koje ovakve brodove i ovakvu brodograđevnu industriju čine isplativom, praktički na tržišnim osnovama, uz odgovarajuću ulogu Vlade, ali ne na štetu državnog proračuna".

Direktor 3. maja Edi Kučan zahvalio je premijeru i Vladi, vjerovnicima i svima koji su iskazali volju i povjerenje da prate 3. maj kako bi nastavio brodograđevnu djelatnost.  Najavio je kako će riječko brodogradilište vratiti državno jamstvo, kao i kredit za gradnju ovoga broda i dio kredita za pokretanje proizvodnje.

Po njegovim riječima, slijedi gradnja novogradnje 723, tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija za španjolskog naručitelja. Rokovi su kratki, brod je dosta devastiran došao iz Pule i ulažemo velike napore da ga usmjerimo kako smo zamislili, kazao je Kučan, dodajući i kako će biti teško, ali kako će trećemajci odraditi potrebno.

(Hina)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz