IT tvrtka Lemax posluje na desetak tržišta, od SAD-a do Novog Zelanda, Malezije i Italije. Prije dvije godine potpisan je i najveći ugovor s tajlandskom najvećom turističkom agencijom Asian Trails, koja u sklopu tog posla podržava više od 700 zaposlenika i više od 4000 partnera na osam tržišta.
Domaća IT tvrtka Lemax, najveći hrvatski izvoznik turističkog “know-howa” specijaliziran za turistički softver, e slavi 30 godina rada, koje obilježavaju novim investicijama, rastom broja zaposlenih te nastavkom širenja poslovanja izvan granica Hrvatske. Tvrtku su osnovali u Šibeniku, podružnica joj je u Zagrebu, a najnovija vijest je da otvaraju novi ured u Osijeku gdje već imaju petero zaposlenih.
Direktor tvrtke Mate Kostovski kazao je kako se otvaranje ureda u Osijeku pripremamo već neko vrijeme, i već imamo pet zaposlenika, no otvaranje fizičkog ureda, koje je inicijalno bilo planirano u svibnju, sada privodimo kraju. Ugovor za najam prostora je potpisan, u tijeku su radovi na uređenju prostora, a useljenje očekujemo krajem listopada. Zaposleni u Osijeku trenutno rade od kuće, kao i dio naših zaposlenika u zagrebačkom uredu. Broj zaposlenika u uredu u Osijeku će se povećavati sukladno novim projektima i stvarnim potrebama te predviđamo kako ćemo u iduće tri godine doseći broj od 25 zaposlenih.
U 2019. godini, koja je bila najbolja do sada, ostvarili smo značajan rast prihoda. Iznosili su 2,54 milijuna eura i rasli su više od 40 posto. Ta je godina kod nas značajna i po tome što smo povećali broj zaposlenih na 85 te smo ostvarili preduvjete za otvaranje ureda diljem svijeta. Bez obzira na Covid-19 situaciju koja je značajno utjecala na čitav turistički sektor, a samim time i na IT u turizmu, u prvom smo dijelu godine uspjeli ostvariti rast. Imali smo odličan prvi kvartal, ali nažalost pad u drugom. No sve u svemu, u prvoj polovici godine bilježimo rast prihoda, a očekujemo ga i na razini čitave 2020. godine.
Ova godina je poprilično specifična za sve, pa tako i za turistički sektor. Pandemija je turističke agencije primorala na smanjivanje troškova ali i na optimizaciju poslovnih procesa i razmišljanje o tome kako će iz ove krize izaći još jači. Dakle, koliko god je stanje u turizmu teško, pandemija Covida-19 je zapravo poslužila kao katalizator promjena koji će dovesti do smjene vodećih kompanija na tržištu; brojne će tvrtke prestati postojati, a one koji budu ulagale u digitalizaciju iz ove će krize izaći kao pobjednici. Tvrtka posluje na desetak tržišta, od SAD-a do Novog Zelanda, Malezije i Italije. Prije dvije godine potpisan je i najveći ugovor s tajlandskom najvećom turističkom agencijom Asian Trails, koja u sklopu tog posla podržava više od 700 zaposlenika i više od 4000 partnera na osam tržišta.
Ovo je godina u kojoj su turističke tvrtke postale svjesne potreba za IT uslugama više nego u bilo kad ranije. Kako su turističke tvrtke u nedostatku prihoda prisiljene otpuštati zaposlenike, u ovom se trenutku više nego prije, pitaju postoji li efikasniji način obavljanja poslovanja te su spremne razmisliti o naprednim IT rješenjima kako bi u budućnosti isti posao obavljale s manje zaposlenih. Kako je trend na svjetskom turističkom tržištu još negativan, odnosno većina zemalja diljem svijeta još je zatvorena i ne zna se kada će se granice otvoriti, tvrtke se u ovom trenutku uglavnom fokusiraju na očuvanje cash-flowa, a manje na investicije. No, kada se zemlje počnu otvarati i kada se počnu osjećati prvi priljevi inozemnih putnika, očekujemo da će se trend okrenuti i da će sve više tvrtki krenuti s investicijama u IT rješenja jer već vide da je to jedini način da iz ove krize izađu kao pobjednici.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz