Hrvatska može biti snažno transportno čvorište

Hrvatski poduzetnici iz djelatnosti prijevoza i skladištenja mogu biti, odnosno jesu konkurentni u regiji, ali i u Europi.

 
Prema obrađenim financijskim podacima, poduzetnici u sektoru prijevoza i skladištenja zabilježili su značajan izvoz (8,4 milijarde kuna), što je rast od 6,1 posto u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uvoz je smanjen i to za 2,3 posto, na 1,2 milijarde kuna u 2014. godini. Tako je ostvaren značajan pozitivan trgovinski saldo od 7,1 milijarde kuna koji je lani povećan za 7,7 posto.
 
Poduzetnici u toj djelatnosti smanjili su gubitak, koji je u 2013. iznosio 1,26 milijardi kuna, a na kraju 2014. godine 0,2 milijarde kuna. Ukupan prihod poduzetnika iz ove djelatnosti u 2014. iznosio je 30,4 milijarde kuna, što je za devet posto više nego u 2013. godini. Blago su povećani su i ukupni rashodi, za pet posto. Prosječna mjesečna obračunata neto plaća zaposlenih kod domaćih prijevoznika iznosila je 5643 kune, što je jedan posto manje u odnosu na godinu ranije, a 15,7 posto više od mjesečne plaće kada se računa prosjek kod svih poduzetnika u Hrvatskoj (4878 kuna). U Hrvatskoj je u 2014. godini 4001 poduzetnik poslovao u području djelatnosti prijevoza i skladištenja. Kod tih je poduzetnika, prema podacima Fine, bila zaposlena 61.241 osoba ili za 1,3 posto manje u odnosu na godinu ranije (62.027).
 
Zvonimir Šćurec, predsjednik Uprave Ralu Logistike, kaže kako je ulaskom Hrvatske u Europsku uniju smanjena administracija, a prijevoznici bez ograničenja (odnosno bez dozvola za prijevoz) mogu pružati usluge prijevoza u ostalim zemljama Europske unije. Dodaje kako je na otvorenom i slabom hrvatskom tržištu pojačana konkurencija dodatno smanjila konkurentnost naših prijevoznika i na domaćem terenu. Zbog vrlo male profitabilnosti cestovnog prijevoza, Ralu Logistika radi iskorak prema pružanju cjelovitog logističkog rješenja, a ne samo usluga transporta.
 
Dino Mišar, direktor tvrtke Lagermax AED Croatia, ističe kako se povećanje prihoda i izvoza možda najbolje može objasniti ako se promatra Luka Rijeka koja je ulaskom Hrvatske u EU postala ulazna točka u Europu i u EU za sve prekooceanske brodove s robom iz trećih zemalja odakle je roba dalje nastavljala put prema zemljama regije. “S obzirom na to da se više ne carini roba iz EU-a, ali ni roba koja se šalje u ostale zemlje članice, Lagermax AED Croatia svojim je klijentima ponudio organizaciju međunarodnih transporta po znatno povoljnijim cijenama. To je izravno utjecalo na povećani broj otprema iz Hrvatske prema članicama te je tako ostvaren dodatni prihod”, napominje on.
 
U ovoj kompaniji smatraju kako hrvatski poduzetnici iz djelatnosti prijevoza i skladištenja mogu biti, odnosno jesu konkurentni u regiji, ali i u Europi. U prilog tome im svakako ide granični zemljopisni položaj unutar EU-a koji Hrvatskoj daje prednost pred ostalim članicama, tako da je sve više velikih kompanija odabire kao polazišnu točku za distribuciju svojih proizvoda prema ostalim zemljama Jugoistočne Europe, koristeći upravo hrvatske prijevoznike.
 
(Privredni vjesnik)


Vijesti iz medija | Strana tržišta | Strana tržišta i prilike