Hrvatski izlagači, 50 hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva, predstavilo je svoje proizvode pred više od 400.000 posjetitelja, a neki su izlagači dogovorili i nove poslove te širenja na druga tržišta.
Hrvatski izlagači izazvali su velik interes na međunarodnoj poljoprivrednoj manifestaciji Zeleni tjedan, koja je u Berlinu od 17. do 26. siječnja obišlo više od 400.000 posjetitelja, objavili su u ponedjeljak iz Ministarstva poljoprivrede. Hrvatska je ove godine bila zemlja partner Zelenog tjedna, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede i Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Hrvatski izlagači, 50 hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva, predstavilo je svoje proizvode pred više od 400.000 posjetitelja, koji su na sajmu potrošili više od 52 milijuna eura, a neki su izlagači dogovorili i nove poslove te širenja na druga tržišta.
Berlinski sajam je i mjesto s političkim značenjem i na njemu su ove godine sudjelovala ukupno 72 ministra iz brojnih svjetskih zemalja.
Tako su i ministrica poljoprivrede Marija Vučković i hrvatsko izaslanstvo u sklopu sajma održali brojne bilateralne sastanke s ministrima poljoprivrede europskih zemalja, a s ciljem povećanja trgovinske razmjene, jačanje gospodarske suradnje te prepoznatljivosti Hrvatske i njenih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, kao i predstavljanja prioriteta hrvatskog predsjedanja Vijećem EU-a. "Zeleni tjedan se pokazao ne samo kao platforma za unapređenje gospodarstva i poljoprivrede, već i bilateralnih odnosa s brojnim zemljama. Vjerujem da će se hrvatsko partnerstvo na Zelenom tjednu višestruko pozitivno odraziti na hrvatsko gospodarstvo i uopće sliku Hrvatske u svijetu, osobito u ovom važnom trenutku predsjedanja Hrvatske Vijećem EU", ističe u priopćenju ministrica Vučković.
I predsjednik HGK Luka Burilović je ponosan na prezentaciju Hrvatske na berlinskom Zelenom tjednu. Pokazali smo autentičnosti naše zemlje kroz autohtone okuse i mirise svih njenih regija, rekao je. "No, osim brendiranja zemlje ovo je bila jedinstvena prilika i našim proizvođačima da se predstave i zakorače na nova izvozna tržišta, drago nam je da su tu priliku iskoristili", ističe Burilović, dodajući kako smo pokazali svijetu da imamo kvalitetu kojom možemo konkurirati.
Iz Ministarstva u priopćenju ističu kako su veliki interes u Berlinu izazvale i hrvatske delicije. Nacionalna kuhinja u organizaciji Podravke u hrvatskoj hali je dnevno pripremala oko 400 jela za posjetitelje, pri čemu je najveća potražnja bila za pašticadom, čobancem i jadranskom ribom.
Uz to, tim Podravkinih kuhara je kuhao i za više od 4.000 uzvanika na svečanosti otvaranja sajma te je predstavio jela iz svih hrvatskih regija.
Na jubilarnom, 85. Zelenom tjednu, najvećem međunarodnom sajmu poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije koji okuplja proizvođače, stručnjake i posjetitelje iz svih krajeva svijeta, predstavilo se više od 1.800 izlagača iz čak 72 zemlje svijeta na 129.000 četvornih metara izložbenog prostora. Sajmom je ukupno prošlo više od 400 tisuća posjetitelja, na njemu je radilo čak 10.000 ljudi, a posjetilo ga je oko 200 istaknutih političara te 3.000 medijskih predstavnika iz 75 zemalja. Ruta za obilazak cijelog sajma bila je duga 8 kilometara, a posjetitelji su imati priliku isprobati i kupiti više od 100.000 proizvoda iz cijelog svijeta.
(Hina)
Vijesti iz medija |
Sajmovi |
Hrvatski izvoz