Vina s našeg juga vole i na Tajvanu

Prije nekoliko godina počeli su značajnije raditi s Dalekim istokom gdje izvoze skupa vina. Tako su nedavno izvezli jednu paletu vina Dingač Matuško na Tajvan, dok su dvije palete Dingača otišle za Kinu. Turizam je najvažniji kanal prodaje, jer posebno u vrijeme sezone proda se dosta vina u podrumu te ugosti mnogo ljudi. Uz to, ne treba niti naglašavati koliko se za vrijeme sezone proda vina u ugostiteljskim objektima i trgovinama.

Mato Violić Matuško jedan je od pionira vinskog turizma u Hrvatskoj i dugogodišnji predsjednik udruge Pelješki vinski puti. Njegov podrum svaki dan ima goste, a godišnje ga posjeti između 60.000 i 70.000 ljudi, koji ne propuštaju organiziranu degustaciju, ali ni kupnju barem jedne boce vina.

Takav pristup osiguravao je ovome vinaru likvidnost i u najtežim godinama. Njegov poslovni model pokazao se punim pogotkom. Naime, Violić Matuško ulagao je vrijeme u podrum, dok su drugi vinari podizali nasade uz potpore i kreditne linije, a sada kada drugi ulažu u podrume, on ulaže u podizanje i preuzimanje vinograda. I ove sezone podiže nove vinograde, sadi pošip i plavac mali.

Uz pelješke vinogradarske položaje Dingač i Postup, gdje Violić Matuško obrađuje lozu, i ova hvarska pozicija idealna je za plavac mali - najpoznatiju dalmatinsku i hrvatsku crvenu sortu.

U razgovoru za Privredni vjenik Violić Matuško otkriva da ne misli stati kada je u pitanju podizanje novih vinograda i proizvodnja vina, ali i turizam. Jer, kad se to dvoje sljubi, nastaju lijepe poslovne priče.

Govoreći kako su prije nekoliko godina značajnije počeli raditi s Dalekim istokom Violić Matuško je naglasio kako su upravo izvezli jednu paletu vina Dingač Matuško na Tajvan, dok su dvije palete Dingača, i to za nove kupce, nekidan otišle za Kinu.

Što se tiče proboja na Tajvan Violić Matuško je kazao kako je sasvim slučajno i nenajavljeno jedan gost s Tajvana došao u njihov podrum te je ukupno naručio dvije palete Dingača Matuško te po 20 paketa Royal Matuško i Matuško Reserva. Znači po 120 boca Reserve i Royala te 900 boca Dingača.

Govoreći o poziciji hrvatskih vina I vinara u svijetu, naglasio je kako su, kad je riječ o kvaliteti vina, u samome svjetskom vrhu. Međutim, hrvatska su vina  nepoznanica u svijetu; ona se ne traže. Tu i tamo netko pojedinačno nešto uspije, ali ne možemo reći da smo u svijetu prepoznata vinska zemlja.

Vinska destinacija jesmo i siguran sam da će se naša pozicija popraviti. Smatram da ćemo za oko 15 do 20 godina biti pravi hit u svijetu. Kvaliteta hrvatskih vina raste iz godine u godinu, tako da će se to sigurno dogoditi. Na ruku nam ide i to da smo turistička zemlja. Turisti piju naša vina i govore o njima. Kada se vrate kući, govore da je Hrvatska zemlja izuzetno kvalitetnih vina. Naravno da većina njih kupuje naša vina kada pođu kući, rekao je Violić Matuško. .

Violić Matuško je posebno naglasio turizam kao najvažniji kanal prodaje, jer posebno u vrijeme sezone proda se dosta vina u podrumu te ugosti mnogo ljudi. Uz to, ne treba niti naglašavati koliko se za vrijeme sezone proda vina u ugostiteljskim objektima i trgovinama.

(Privredni vjesnik)


 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz