Izvoz je imperativ svakog poduzetnika, no pronaći kupca i predstaviti svoje proizvode nije lako. Izaći na strano tržište, pronaći partnere ili samo prezentirati svoju robu i proizvode svijetu - za mnoge poduzetnike prevelik je financijski izazov.
Izvoz je imperativ svakog poduzetnika, no pronaći kupca i predstaviti svoje proizvode nije lako. Izaći na strano tržište, pronaći partnere ili samo prezentirati svoju robu i proizvode svijetu - za mnoge poduzetnike prevelik je financijski izazov. No, u tome može pomoći Hrvatska gospodarska komora.
Kako pojašnjava direktorica Sektora za industriju HGK Tajana Kesić Šapić, nastup na sajmu može se organizirati ako najmanje pet tvrtki iskaže interes za zajednički nastup. "Kada tvrtke nastupaju na zajedničkom štandu u organizaciji HGK, Komora sufinancira njihov nastup, pri čemu polovicu ukupnih troškova nastupa, najma štanda, špediterskih usluga i prijevoza izložaka snosi HGK, a drugu polovicu sami izlagači", ističe Tajana Kesić Šapić.
Inače, HGK godišnje organizira odlazak u inozemstvo pedesetak gospodarskih delegacija, u kojima se predstavi gotovo 500 tvrtki. Podupiru se nastupi na 85 domaćih i 50 stranih sajmova na kojima nastupa ukupno više od 1.800 tvrtki. Mnogima od njih to je jedina promotivna aktivnost koju si mogu priuštiti.
"HGK organizira poslovne razgovore u sklopu tuzemnih i inozemnih događanja te posjet poslovnih delegacija za tvrtke koje zbog različitih razloga ne žele ili ne mogu izlagati. Tada se u 50-postotnom iznosu sufinanciraju njihovi troškovi putovanja, smještaja i kotizacije", ističe Tajana Kesić Šapić.
HGK ne sufinancira pojedinačne nastupe tvrtki jer se novac za to može dobiti putem drugih programa, poput programa Ministarstva gospodarstva ili putem različitih europskih fondova.
"Ipak, značajan je interes tvrtki koje žele zajednički nastup, posebice na specijaliziranim sajmovima na kojem su kupci institucije i države, poput sajmova vojne opreme. Tada takve zajedničke štandove posjećuju delegacije, veleposlanici i visokopozicionirani dužnosnici što donosi razinu izloženosti koju pojedini proizvođači preferiraju za svoje proizvode", naglašava Tajana Kesić Šapić.
HGK organizira nastup hrvatskih tvrtki na sajmovima na temelju Plana promocije hrvatskoga gospodarstva – popisa tuzemnih i inozemnih sajmova na kojima se tijekom godine planira organizirati kolektivni nastup. Popis je dostupan na ovom
linku.
Tako ove i sljedeće godine organizira zajedničke nastupe na zagrebačkoj Nautici, milanskom MCE metalu, Sajmu grafičke industrije u Nürnbergu, sajmu nemetala SEEBBE u Beogradu, na Novosadskom sajmu, Milanskom sajmu PLAST, pariškom EuroSatory 2020, moskovskom MIMS, organizira i odlazak u Köln na Gamescom, na SMM u Hamburg, Biograd Boat Show, Dane Orisa, Bakutel u azerbajdžanskom Bakuu, Hanoverski EMO te IDEX u Abu Dhabiju, a vodi i na Automechaniku u Brimingham, ISH u Frankfurt i A+A u Dusseldorf.
Ako imate proizvode za koje vjerujete da mogu naći kupce na ovim sajmovima, iskoristite najpovoljniji način za to i javite se Komori.
(Privredni vjesnik)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz