Kad je riječ o plasiranju lokalnih brendova izvan Hrvatske, jedan od načina kako to ostvariti je putem stranih trgovačkih lanaca, koji su prisutni na hrvatskom tržištu.
Nakon uspješno organiziranih FMCG (Fast-moving consumer goods) konferencija u Sarajevu, Beogradu i Skopju, prva takva konferencija održana je Zagrebu, u organizaciji InStore časopisa. Na dnevnom su redu bila aktualna pitanja koja muče trgovce, proizvođače i distributere. Istraživanje GfK pokazuje i kako je na top ljestvici hrvatskih brendova prva Vindija sa svojim asortimanom Z'bregov, drugi je Kplus, a treći Dukat. Prema njihovom istraživanju, najbrže rastući brend u proteklih sedam godina je Kandit čija je vrijednost porasla pet puta.
Voditeljica za odnose s trgovcima u agenciji Nilsen Jelena Doko Cetina, zadužena za tim koji pokriva Sloveniju, Hrvatsku te Bosnu i Hercegovinu, istaknula je kako prilikom kupnje robe široke potrošnje u regiji dominiraju lokalni brendovi.
Kad je riječ o plasiranju lokalnih brendova izvan Hrvatske, jedan od načina kako to ostvariti je putem stranih trgovačkih lanaca, koji su prisutni na hrvatskom tržištu. Tako podaci govore da je samo putem trgovačkog lanca Spar u prvih devet mjeseci ove godine izvezeno hrvatskih proizvoda za 60 milijuna eura. Svi proizvodi hrvatskih tvrtki prodaju se u Sparovim trgovinama u Austriji, Sloveniji, Mađarskoj kao Sparove trgovačke marke ili kao vlastiti brendovi.
"Vindija je tako sa svojom piletinom jače ušla na tržište Slovenije, a PIK Vrbovec na tržište Mađarske", istaknuo je predsjednik Uprave Spar Hrvatska Helmut Anton Fenzel.
Hrvatski proizvođači koji su svoje proizvode uspjeli plasirati kao Sparovu robnu marku i time ući na tržište susjednih zemalja su tvrtke kao Sardina iz Postira na Braču, Trenton iz okolice Splita, Gligora s Paga, Zigante iz Buja te Dukat i Zvečevo. U asortimanu neprehrane tvrtka Jadran proizvodi 12 artikala čarapa, a mali proizvođač iz Zagreba, tvrtka Vimi, proizvodi balzam za usne za Sparovu robnu marku Beautty Kiss.
(Privredni vjesnik)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz