Kada poduzetnicima sine odlična ideja, slijedi onaj zahtjevniji i izazovniji dio – razvoj, komercijalizacija i plasman na tržište. Osim što je zahtjevan, u doba kada se gotovo sve opipljivo digitalizira, važno je ostati inovativan i konkurentan.
Kada poduzetnicima sine odlična ideja, slijedi onaj zahtjevniji i izazovniji dio – razvoj, komercijalizacija i plasman na tržište. Osim što je zahtjevan, u doba kada se gotovo sve opipljivo digitalizira, važno je ostati inovativan i konkurentan.
Toga je bila svjesna i osječka tvrtka Capital Hook koja se bavi istraživanjem i razvojem hardverskih proizvoda i uređaja te je idejni začetnik najboljih naočala za upravljanje dronovima... na svijetu! Riječ je o mladom kolektivu s 20-ak članova tima koji čini vodeću svjetsku tvrtku u području razvoja vizijskih tehnologija za bespilotne platforme, i koji surađuje s domaćim i stranim hardver tvrtkama.
Javnost ih zna kao idejne začetnike brenda Orqa u sklopu kojeg su lansirali naočale za upravljanje dronovima na svijetu, koji je u inozemstvu, i to "preko bare", prepoznat i priznat. No, za takav je zahtjevan projekt bilo potrebno izdvojiti pozamašna sredstva. Proveli su stoga dosad najbrže rastuću Kickstarter kampanju u Hrvatskoj i u manje od 24 sata prikupili čak rekordnih 1,5 milijuna kuna. Kako je riječ o proizvodu koji je potrebno pratiti, analizirati i kontinuirano razvijati, javili su se na program Kompetentnost i razvoj MSP-ova koje provodi HAMAG-BICRO, iskoristivši 300.000 kuna bespovratnih sredstava s ciljem opremanja laboratorija za istraživanje i razvoj hardverskih proizvoda, maloserijsku proizvodnju te stručno osposobljavanje.
Osim u medicini, važnosti plasmana na tržište kroz različite platforme svjesna je zadarska tvrtka HSTec (High Speed Technique), koja je danas u vrhu svjetske proizvodnje visoko brzinskih motorvretena za alatnu industriju i robotizacije za različite aplikacije i industrije.
Provode više projekata ukupne vrijednosti oko 14 milijuna kuna, a plasman im je pogotovo bitan zato što tvrtka izvozi čak 85 posto svojih proizvoda na tržište Europske unije, SAD-a te na ostala svjetska tržišta. Za što bolje predstavljanje van granica Hrvatske iskoristili su nekoliko programa HAMAG-BICRO-a – Internacionalizaciju poslovanja MSP-ova, Izgradnju proizvodnih kapaciteta i ulaganje u opremu, Komercijalizaciju inovacija u poduzetništvu te PoC7 – u sklopu kojih im je Agencija dodijelila gotovo šest milijuna kuna bespovratnih sredstava.
Na medicinu se danas često nadovezuje robotika, prisutna i u svim ostalim djelatnostima, a u medicini konkretno sofisticiranom izvedbom smanjuje invazivnost zahvata, dijagnosticira te rehabilitira pacijente. Ovdje je Hrvatska pokazala svoje znanje i sposobnost jer su u svijetu odjeknuli projekti RONNA i NERO pod palicom prof. dr. sc. Bojana Jerbića sa Zavoda za robotiku i automatizaciju proizvodnih sustava na zagrebačkom FSB-u.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz