Rade za Triglav, AIG, Porsche, Youse, P&V...

Amodo, jedan od pet najboljih insurtech (tehnologije u osiguranju) startupa na svijetu za 2019. po izboru Financial Timesa, ugovorio je prvi veliki podatkovni (data economy) posao u Hrvatskoj. Amodo je pobijedio na natječaju korporacije Daimler AG za data brokera za Mercedesova vozila na teritoriju Europe.

Amodo, jedan od pet najboljih insurtech (tehnologije u osiguranju) startupa na svijetu za 2019. po izboru Financial Timesa, ugovorio je prvi veliki podatkovni (data economy) posao u Hrvatskoj. Osiguravatelji, servisi vozila i ini koji trebaju podatke u realnom vremenu o vozilima marke Mercedes, primjerice, stanju motora, guma, lokacijama, korištenju multimedijskih servisa unutar vozila ili plaćanju cestarina, moći će ih kupiti od ovog hrvatskog startupa.

Točnu ponudu zasad nisu specificirali pa je ovo neslužbena procjena na temelju postojeće auto-senzorike. Amodo je, naime, pobijedio na natječaju korporacije Daimler AG za data brokera za Mercedesova vozila na teritoriju Europe.

“Sada smo jedna od tri tvrtki u Europi koja, primjerice, može osiguravateljima ponuditi pouzdane podatke o svim novim Mercedesima, a time smo si otvorili cijelu jednu novu poslovnu vertikalu distribuciju podataka i otvorili si prostor da ubrzamo rast”, kaže Marijan Mumdžiev. Dodaje da zato već traže nove investitore, planiraju dodatna zapošljavanja, a posebno u poslovnom razvoju i prodaji. Amodo je 2013. krenuo s 41.000 dolara prihoda od vlastitih proizvoda, a lani dosegao 1,85 milijuna. Godine 2016. u njega su 1,5 milijuna dolara uložili fondovi Speedinvest, Alchemist, SGH Capital i Beenext.

Pojedinačno najuspješniji primjer korištenja njegove tehnologije je u Sloveniji. Konzultantska kuća Ptolemus je aplikaciju Triglav UBI, najvećeg slovenskog osiguravatelja, lani proglasila najboljom insurtech aplikacijom u Europi.

Ista konzultantska kuća aplikaciju osiguravatelja AIG-a, a koja se temelji na Amodovoj tehnologiji, proglasila je jednom od tri najbolje u regiji koja obuhvaća Aziju, Afriku i Bliski istok. AIG je u Singapuru preko aplikacije učio vozače sigurnijoj vožnji, a usput razvio i nove proizvode. “AIG sada u Singapuru na našoj platformi nudi kasko osiguranje na tri, osam ili 30 dana”, kaže Mumdžiev.

Navodi da primjera ima još mnogo. Primjerice, u Brazilu su kroz suradnju s osiguravateljem Youseuom, koji ima više od 500.000 korisnika insurtech aplikacije koja se temelji na Amodovoj tehnologiji, uspjeli smanjiti isplate štete za tjelesne ozljede u automobilskim nesrećama za 60 posto.

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz