Godine 1994. osnovali su Karlić tartufi - Gir u sklopu koje se danas bave kupnjom i prodajom tartufa te preradom i prodajom proizvoda u trgovinama, restoranima i na stranom tržištu. Izvoz je posebno uspješan, prodaju tartfufe preko distributera po Njemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji, Singapuru. U šarolikoj ponudi proizvoda ističe im se Truffella, prvi čokoladni namaz s tartufima u svijetu, na tržištu od 2016.
Podzemne gljive neće donijeti hranu na stol i odgajati djecu”, rečenica je koju su supružnici Radmila i Goran Karlić čuli često kad su odlučili ostaviti svoje poslove i posvetiti se tartufarstvu u rodnom naselju Paladini kod Buzeta. Godine 1994. osnovali su Karlić tartufi - Gir u sklopu koje se danas s djecom bave kupnjom i prodajom tartufa te preradom i prodajom proizvoda u trgovinama, restoranima i na stranom tržištu, priča nam Ivana Karlić, najmlađa članica obitelji.
Ove godine obitelj Karlić plasirala je gin s bijelim tartufima, prvi u svijetu. Na ideju je došao Ivan Karlić, Ivanin brat kojeg opisuje kao kreativca i obožavatelja tartufa, toliko im je predan da ih kombinira uz svako jelo. Ideja je nastala iz zaljubljenosti prema ginu i tartufima, a napravljen je u suradnji s destilerijom Aura s kojom rade i druga tradicionalna pića poput teranina, medice i biske s tartufima.
Crni tartuf raste cijele godine na brežuljcima, ima ga više i njegova cijena je niža. Zimski bijeli tartuf raste u nizinama od rujna do kraja prosinca ili početka siječnja, a cijena mu je jako visoka jer je riječ o delikatesi koja raste na dva područja na svijetu – u Hrvatskoj i Italiji. Godišnje Karlići vade veliku količinu s plantaže u Buzetu, tik do šume, originalnog nalazišta. Otkupljuju od više od 300 lokalnih sakupljača pa prodaju i plasiraju po restoranima u Hrvatskoj.
Izvoz je posebno uspješan, prodaju tartfufe preko distributera po Njemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji, Singapuru. U šarolikoj ponudi proizvoda ističe im se Truffella, prvi čokoladni namaz s tartufima u svijetu, na tržištu od 2016. “Miješati gljivu i čokoladu je zahtjevan i rizičan posao, no i dalje je to najprodavaniji proizvod.
Što se ove sezone tiče, nije briljantna, no nije ni loša, tartufa će uvijek biti. Istarske šume pogodne su za poljoprivredu, lokalci brinu o njima, nisu zagađene i ne dopušta se betonizacija; držimo se kao zajednica. Zato nam je drago kad netko zasadi plantažu i uspije”, zaključuje Ivana Karlić.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz