Proizvodnja tjestenine u Hrvatskoj već je dvadesetak godina suočena s povećanom konkurencijom zbog liberalizacije tržišta, a kako su neki poduzetnici i tvrtke, pa tako i Naše klasje, tu otvorenost tržišta prepoznali kao priliku te ulaganjem u nove kapacitete pokazali kako povećati proizvodnju i izvoz. izvozi u deset zemalja, od Grčke do Njemačke, a prošli tjedan sklopljen je ugovor za izlazak na tržište Švedske.
Nova tvornica tvrtke Naše klasje, hrvatskog proizvođača svježe tjestenine, u koju je uloženo više od 38 milijuna kuna, otvorena je 12. Listopada 2019. godineu Kupljenovu pokraj Zaprešića.
Tvornica, u kojoj će se objediniti ukupna proizvodnja iz dosadašnja dva pogona, prostire se na tri tisuće četvornih metara, a projekt je s oko 15 milijuna kuna sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović, koji je otvorio tvornicu, rekao je da ta investicija predstavlja primjer dobre sinergije poduzetnika te lokalne i regionalne vlasti, a na tragu je politike Vlade koja podrazumijeva partnerstvo između državne i lokalne razine.
Vlasnik i direktor Našeg klasja Zoran Šimunić poručio je da je cilj tvrtke jačanje izvoza. Naime, proteklih sedam godina udio izvoza konstantno iznosi više od 35 posto, a cilj je da u budućnosti premašuje 50 posto.
Tvrtka izvozi u deset zemalja, od Grčke do Njemačke, a prošli tjedan sklopljen je ugovor za izlazak na tržište Švedske.
Šimunić je rekao novinarima da se u Hrvatskoj još ne proizvodi dovoljno tjestenine pa je uvoz značajan. No, uvoz je ipak smanjen, pokazuje podatak po kojem se primjerice 2000. uvozilo 94 posto tjestenine a od 2009. 50 posto i to unatoč stalnom rastu potrošnje tjestenine.
Očekuje se da će ulaganje doprinijeti dobrobiti lokalne zajednice, u smislu zapošljavanja, ali i stvaranju nove klime u Hrvatskoj za povećanje izvoza i time poboljšanja životnog standarda građana.
Predsjednik HGK Luka Burilović istaknuo je da prehrambena industrija u Hrvatskoj ostvaruje najveći udio u ukupnoj zaposlenosti i BDP-u, te da je udio poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u ukupnom robnom izvozu u 2018. iznosio 14 posto.
Proizvodnja tjestenine u Hrvatskoj već je dvadesetak godina suočena s povećanom konkurencijom zbog liberalizacije tržišta, a kako su neki poduzetnici i tvrtke, pa tako i Naše klasje, tu otvorenost tržišta prepoznali kao priliku te ulaganjem u nove kapacitete pokazali kako povećati proizvodnju i izvoz.
(Hina)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz