Prema statistici ICCA-e za 2018. godinu, Hrvatska se nalazi na 38. mjestu od ukupno 117 zemalja po broju održanih skupova, dok je Zagreb na 36., a Dubrovnik na 56. mjestu po broju održanih sastanaka, od ukupno 200 promatranih europskih destinacija.
Kongresni turizam izrazito je unosan segment turističke ponude, a zbog specifičnih prednosti koje ima nad klasičnim odmorišnim turizmom sve više se hrvatskih destinacija okreće upravo tom smjeru. Prema izvješću međunarodne udruge poslovnog turizma – ICCA, poslovni i kongresni turizam, uključujući turizam susreta (MICE), danas u svijetu čine gotovo četvrtinu ukupnoga međunarodnog turizma u dolascima i deviznom priljevu.
Tako velik dio tržišnoga kolača nikako ne možemo zanemariti, posebno uzmemo li u obzir da kongresni turizam blagotvorno djeluje upravo na kronične boljke koje muče Hrvatsku u toj industriji. Tri temeljna razloga za intenziviranje te vrste turizma kod nas su: produljenje turističke sezone, velika potrošnja gostiju i promocija, odnosno jačanje imidža zemlje u svijetu. Iako se u Hrvatskoj turistički promet, pa tako i zarada od turističke potrošnje, ne prati po motivima dolaska, odnosno po turističkim proizvodima, procjene govore da je potrošnja poslovnih gostiju tri do pet puta veća od potrošnje ostalih turista.
Prema statistici ICCA-e za 2018. godinu, Hrvatska se nalazi na 38. mjestu od ukupno 117 zemalja po broju održanih skupova, dok je Zagreb na 36., a Dubrovnik na 56. mjestu po broju održanih sastanaka, od ukupno 200 promatranih europskih destinacija.
Europa je, u odnosu na ostatak svijeta, svakako vodeća po broju održanih sastanaka. Tako je, primjerice, Barcelona najposjećeniji europski grad po broju sudionika, dok je Pariz preuzeo vodeće mjesto po broju održanih skupova, nakon čega slijedi Beč. Kad je riječ o svjetskim odredištima, među prvih deset u svijetu prošle godine na popisu su se našle i SAD, Japan i Kina. Interes za Hrvatsku u ovom segmentu turizma stalno raste, a najznačajnije su poslovne destinacije Zagreb, Istra s gradovima Rovinj, Poreč i Pula, potom Kvarnerska rivijera s gradovima Rijeka i Opatija, a tu je i Dalmacija s destinacijama Šibenik, Split i Dubrovnik.
Prošle godine našu je zemlju ugledni britanski časopis Business Destinations izabrao za najbolju europsku destinaciju poslovnog turizma. Snažniji razvoj kongresne industrije nužno podrazumijeva jačanje organizacijskih, logističkih i ljudskih kapaciteta, ali i znatna ulaganja u proizvodnu infrastrukturu te dodatne promotivne aktivnosti. HTZ je, radi još snažnije promocije i razvoja ovog oblika turizma, oformila Kongresni odjel. Glavni cilj i zadaća tog odjela HTZ-a jest pomoću pomno osmišljenih marketinških aktivnosti stvoriti imidž Hrvatske kao značajne destinacije MICE turizma.
Izravne zrakoplovne veze svakako su važan preduvjet za jačanje kongresnog turizma. Hrvatska ima povoljan geografski položaj, brzo je i lako dostupna iz svih većih gradova Europe. No, mreža odredišta hrvatskoga nacionalnog prijevoznika svake se godine sve više širi, a uvode se i nove linije stranih avioprijevoznika. Samo je u ovoj godini prema Hrvatskoj uvedeno više od 80 novih zrakoplovnih linija.
(Privredni vjesnik)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz