Korejsko-hrvatski poslovni forum 2019. organiziran je od strane korejskog veleposlanstva u Hrvatskoj, uz podršku Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Narodnih novina, korejskog Ureda za javnu nabavu, Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba i Korejskog poslovnog centra Zagreb (KOTRA). Najpotentnija područja za moguću suradnju i ulaganja su turizam, informacijsko-komunikacijske tehnologije, industrija hrane i pića, zdravstveni sektor i visoko obrazovanje.
Korejsko-hrvatski poslovni forum 2019. organiziran je od strane korejskog veleposlanstva u Hrvatskoj, uz podršku Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Narodnih novina, korejskog Ureda za javnu nabavu, Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba i Korejskog poslovnog centra Zagreb (KOTRA).
Na forumu je istaknuto kako je javna nabava sektor koji ima veliki potencijal za dinamiziranje gospodarstva. Teme dosadašnjih foruma su između ostalih bile unaprjeđenje suradnje u područjima energetike, infrastrukture, informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IT), okoliša, turizma i kozmetičke industrije.
Veleposlanik Republike Koreje u Hrvatskoj Kim Dong-chan ocijenio je da gospodarska suradnja Hrvatske i Koreje, od prvog foruma održanog 2013. godine, nastavlja napredovati. Kao velik korak u poboljšanju suradnje istaknuo je i prošlogodišnju uspostavu prvog direktnog leta Korean Aira između Seula i Zagreba. Kada je riječ o javnoj nabavi, ocjenjuje da je riječ u vrlo važnom sektoru u svim gospodarstvima, pri čemu navodi podatak da na njega otpada gotovo 20 posto BDP-a zemalja EU-a.
Državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Nataša Mikuš Žigman izvijestila je da je Hrvatska u 2018. na javnu nabavu potrošila 45 milijardi kuna, što čini oko 14 posto njenog BDP-a, te ocjenjuje da taj sektor ima veliki potencijal za dinamiziranje gospodarstva. Navela je kako je po zadnjem izvješću EK Hrvatska među deset najuspješnijih zemalja u području javne nabave.
Ines Obradović, direktorica sektora za međunarodne poslove i EU pri HGK, ocijenila je da prijava na međunarodne natječaje, kada postoje određene jezične i kulturne barijere, često može biti izazovna, dok s druge strane hrvatske tvrtke imaju jako puno znanja koje mogu dijeliti u zajedničkim projektima te se nadmetati na međunarodnoj razini. Naglasila je kako je Hrvatskoj posljednjih godina najznačajniji sektor za suradnju s Korejom turizam.
Hrvoje Buntak iz Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba smatra da su najpotentnija područja za moguću suradnju i ulaganja turizam, informacijsko-komunikacijske tehnologije, industrija hrane i pića, zdravstveni sektor i visoko obrazovanje.
(Hina)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz