Hrvatski brend pametnih mobitela H18 Noa, koji je od lani lider u prodaji smartphonea mimo operatera, širi se na kinesko tržište.
Hrvatski brend pametnih mobitela H18 Noa, koji je od lani lider u prodaji smartphonea mimo operatera, širi se na kinesko tržište. Vlasnik brenda tvrtka Hangar 18 iz Koprivnice spojila se sa kineskim partnerom, tvrtkom Sumvier Technology iz Šenžena. I dok mnoge hrvatske tvrtke posluju u Kini i obrnuto, ovo je prvi slučaj da su dvije tvrtke iz Kine i Hrvatske udružile poslovanje.
Mario Kralj, vlasnik i direktor tvrtke Hangar 18, pojašnjava da su oni pojedinačno najveći partner Sumviera. Navodi da Hangar 18 zapošljava 60, a Sumvier, koji vodi Emma Liu, broji 30 stručnjaka. Zajednički postajemo grupa s 90 zaposlenih koja ima vlastiti brend mobitela te može ponuditi uslugu razvoja smartphonea po narudžbi, od dizajna i proizvodnje do servisne mreže i postprodajne podrške, kaže Kralj.
Dodaje kako su sebi ovime otvorili ne samo vrata Kine, koja je najveće tržište za mobitele na svijetu, već i vrata europskog i drugih tržišta. Hangar 18 i Sumvier uspješno surađuju već tri godine.
Kralj ističe da je prvi plod te suradnje već prisutan u Hrvatskoj. Riječ je o pametnom mobitelu Noa Element Mg12. Navodi da su s njime zakoračili u višu kategoriju i iz C brenda postali B brend.
Tržište se stalno mijenja i C brendovi, koji neće ići korak dalje i prerasti u B brendove, znači koji neće imati vlastiti razvoj, dizajn i podršku će iščeznuti, kaže Kralj.
Za dvije godine polovica prodaje očekuje se od izvoza. Dodaje da se to već polako događa. Ističe pri tome da se s brendom Noa ne planiraju natjecati s A brendovima kao što je Appleov iPhone. No, već su za Noa Mg12 model počeli raditi softverske nadogradnje pa na njemu korisnici mogu dobiti Andorid 5.1.
Posebno veseli što će hrvatski brend Noa postati onaj koji će se prodavati u cijelome svijetu i što se time hrvatsko intelektualno vlasništvo pokazalo kao dobra platforma za globalni uspjeh.
Proces razvoja H18 mobitela započinje u Koprivnici gdje se radi planiranje tehnologija koje će se ugrađivati u naše mobitele kao i roadmap ne samo za postojeću seriju već za idućih nekoliko naših serija smartphonea, kaže Kralj.
Tvrtka Hangar 18 je zahvaljujući vlastitom brendu, te otvaranjem sedam prodajnih mjesta i dodatnih 250, putem partnera, lani udvostručila prihod na 50 milijuna kuna. Neto dobit joj se utrostručila na tri milijuna kuna. O tome koliko brzo raste najbolje ukazuje da je početkom prošle godine imala 18 zaposlenih.
Hangar 18 je u 2014. prodao 60 tisuća H18 Noa mobitela čime je zauzeo 6-7 posto tržišta pametnih mobitela u Hrvatskoj koji se prodaju mimo telekom operatera. U iduće dvije godine Kralj očekuje da će minimalno polovicu mobitela prodavati izvan Hrvatske.
Pojašnjava pak da rast ne očekuje samo od vlastitog brenda.
Već smo s kineskim partnerom ušli u razvojne projekte za druge brendove, a sinergija uspješne hrvatske tvrtke sa snažnim EU brendom s jedne te kineske tvrtke koja ima kontakte u nabavi i proizvodnji s druge strane otvara nam mnoge smjerova razvoja, kaže Kralj.
Navodi da će u tome Koprivnica imati još veću ulogu. Tamo će postojeći razvoj prerasti u razvojni centar u kojem će se raditi razvoj smartphonea i za druge brendove.
Na pitanja o tome gdje će proizvoditi i imaju li vlastite tvornice, Kralj podsjeća da ni drugi proizvođači, poput Applea, nemaju vlastite tvornice nego proizvodnju outsourcea. Preskupo bi bilo imati vlastitu tvornicu. Zato iznajmljujemo tvornicu koja potpiše da će raditi po našim standardima, a kontrolu kvalitete radimo sami, zaključuje Kralj.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz