Većina naših građana uvjerena je Hrvatska, izuzev tvrtke Rimac, nema nikakve veze sa svjetskom automobilskom industrijom. Mnogi ne znaju da se kod nas proizvode dijelovi za mnoge automobile i to vrlo masovno.
Primjerice iz pogona tvrtke AD Plastik izlazili su ili još izlaze plastični dijelovi za Renault, BMW, Volkswagen, Opel, Fiat, Daciu, Peugeot, Ford, Nissan, Mitsubishi... Lipik Glas proizvodi stakla za neke najluksuznije svjetske aute, Feroimpex proizvodi dijelove svjetsku automobilsku i kamionsku industriju. Uspješnih priča o tvrtkama koje sudjeluju u automobilskoj industriji ima još zasigurno desetak.
Prema podacima ACEA-e, europskog udruženja proizvođača automobila u Hrvatskoj je 2.861 osoba izravno zaposlena u automobilskoj industriji, no dodamo li tu i tvrtke koje samo djelomično rade za automobilsku industriju broj osjetno raste. Službeni podaci ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta tako ‘govore’ o 10.050 ljudi zaposlenih u Hrvatskoj industriji proizvodnje motornih vozila i prijevoznih sredstva. Njihova prosječna bruto plaća iznosi oko 8.000 kuna na mjesec.
Da se radi o prilično važnoj grani industrije za Hrvatsku pokazuje i podatak da se i da se čak 90 posto prihoda u automobilskoj industriji generira kroz izvoz.
Usporedimo li hrvatsku s ostatkom EU stojimo, kao obično, prilično loše. Prema podacima ACEA-e samo 1,1 posto ukupne proizvodnje u Hrvatskoj čini automobilska industrija.
Po tome smo na razini Irske i bolji samo od Danske, Grčke i Cipra. Prosjek Europske unije je 8,5 posto, a Slovenija je, primjerice, na 7,1 posto. Najviše radnika u automobilskoj industriji je u Njemačkoj, čak 869 tisuća, no kako se teško možemo uspoređivati s Njemačkom spomenimo Slovačku. Tamo u autoindustriji izravno radi gotovo 80.000 ljudi.
(24 sata.hr)