Pristup većim tržištima, onima koja tek nastaju, ali i specijaliziranima, na kojima su proizvodi ili usluge poduzeća rijetki ili jedinstveni, sve je češći razlog zbog kojeg vlasnici i uprave razmišljaju o internacionalizaciji.
Pristup većim tržištima, onima koja tek nastaju, ali i specijaliziranima, na kojima su proizvodi ili usluge poduzeća rijetki ili jedinstveni, sve je češći razlog zbog kojeg vlasnici i uprave razmišljaju o internacionalizaciji.
No uspostava međunarodne suradnje i partnerstva pretpostavlja osnovne vještine i uključuje ulaganje mnogo vremena i rada zaposlenih, a i dodatne troškove.
Donosimo stoga deset zlatnih pravila, upute za poduzeća koja misle nastupati na vanjskim tržištima:
1. Pronađite specifičnu nišu.
2. Budite konkurentni s proizvodom ili uslugom.
3. Prepoznajte glavna poduzeća (konkurente).
4. Budite čestiti i prilagodite se zemlji u kojoj želite poslovati.
5. Budite profesionalni i pravodobni.
6. Budite temeljiti.
7. Poštujte kulturne razlike.
8. Planirajte dugoročno.
9. Budite strpljivi.
10. Budite spremni uložiti velik novac iako nije zajamčeno da ćete uspjeti.
(Lider)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz