U središtu Beča – hrvatski suveniri

Magneti za hladnjake i suveniri poduzetnika Zorana Bašića iz Trnjana nedaleko od Slavonskog Broda i tvrtke Decoupage Repromaterijal Basic Art konkuriraju kineskima boljom kvalitetom i cijenom.  Osim u Austriji, tvrtka se nametnula i diljem jugoistočne Europe, no posebnu pažnju i kreativnost usmjerila je i na domaće tržište.

Imam razigranu maštu i ideje mi se rađaju tako brzo da jedna potiskuje drugu. U svemu što me okružuje crpim inspiraciju za nove proizvode, a iako je danas na tisuće internetskih stranica poput eBaya ili Alibabe putem kojih se mogu naručiti suveniri i ukrasi, čime se i mi bavimo, kupci jako dobro znaju da s narudžbom online nikada nisu sigurni što će točno dobiti, dok kod nas i sami sudjeluju u kreiranju proizvoda kakvog žele, kaže Zoran Bašić iz Trnjana, čija je tvrtka Decoupage Repromaterijal Basic Art iz Trnjana pokraj Slavonskog Broda primjer kako za dobre poduzetničke ideje nema granica.

Suveniri njegove tvrtke – magneti za hladnjake sa slavnim austrijskim turističkim atrakcijama poput carice Sissi, dvorca Schönbrunna te slika “Poljupca” Gustava Klimta, posljednjih se godina prodaju u središtu Beča.

U Hrvatskoj smo već oguglali na potpise pod suvenirima “Made in China”, a Austrijanci se diče Bašićevim “Made in Croatia” dizajnom i proizvodnjom iz nevelike radionice koja bi, nada se Bašić, uskoro mogla prerasti i u prvu hrvatsku tvornicu magneta suvenira. Naravno, u Trnjanima, s obzirom na to da je Bašićev biznis i procvjetao zahvaljujući ideji da sina, a kasnije i druge mlade lokalce vrati iz Irske.

Magneti, podmetači, dekor, reveri, zahvalnice i ostali sitni pokloni koji izlaze iz njegove radionice – i bez problema i cjenovno pariraju sveprisutnom kineskom uvozu – prije četiri godine su tako zainteresirali i jednog bečkog veletrgovca suvenirima, koji je od njega naručio uzorke magneta. Godinu dana kasnije prvi magneti iz Trnjana našli su se u bečkim suvenirnicama, a kako su Austrijanci brzo prepoznali kvalitetu, posebnost i brzinu izrade manjih serija različitih motiva, narudžbe su bivale sve veće.

Ne samo da smo konkurentni, nego smo čak i jeftiniji od kineskog uvoza koji je preplavio tržište suvenira, objašnjava on. Osim u Austriji, tvrtka se nametnula i diljem jugoistočne Europe, no posebnu pažnju i kreativnost usmjerila je i na domaće tržište.

(Večernji list)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz