Dani hrvatskog pršuta važni su za promociju pršuta kao tradicionalnog proizvoda i kao proizvoda koji bi ubuduće trebao biti konkurentan i izvozno orijentiran. Hrvatski pršuti imaju velik izvozni potencijal, ali i potencijal u turizmu kroz vrhunsku gastronomsku turističku ponudu,a za to je važna konkurentnost u proizvodnji te je nužno povećavati proizvodne kapacitete.
Šampionom 5. dana hrvatskog pršuta proglašen je drniški pršut Drniške delicije "Maran", tvrtke kojoj je priznanje dodijeljeno u petak na svečanom otvorenju te manifestacije u zagrebačkom hotelu "International". Na dvodnevnoj manifestaciji okupili su se najbolji proizvođači certificiranog pršuta iz Istre, Drniša i Dalmacije te s Krka, a u petak je stručni dio skupa održan u hotelu "International", gdje je proglašen šampion i dodijeljeno devet zlatnih plaketa. U subotu je više od 20 proizvođača predstavilo svoje pršute široj javnosti na zagrebačkom Trgu bana Jelačića.
Svrha manifestacije je istaknuti vrijednost pršutskih brendova te i promovirati proizvodnju pršuta. Svinjogojska proizvodnja je jedna od strateških, a Ministarstvo poljoprivrede i dalje ju namjerava poticati nizom mjera te financijski podupirati, rekao je državni tajnik Tugomir Majdak otvarajući 5. dane hrvatskog pršuta.
Nedavno izvješće Europske komisije pokazuje pozitivne trendove u svinjogojskoj proizvodnji, koje osjeća i domaća mesna industrija, no to ne znači da će se odustati od potpora. Cilj je podići primarnu proizvodnju kako bi ona bila kvalitetna sirovina za proizvodnju kvalitetnih hrvatskih pršuta, istaknuo je Majdak.
Predsjednik Klastera hrvatskog pršuta Darko Markotić je rekao kako je svrha manifestacije istaknuti vrijednost hrvatskih pršuta. Proizvodnja je prije pet godina iznosila 250 tisuća pršuta, a danas je porasla na 400 tisuća. To je veliki rast, nekih 60 posto, a rezultat je velikih investicija, ulaganja u modernizaciju i proširenja objekata te gradnje novih pršutana, rekao je Markotić. Najvećim uspjehom smatra povećanje udjela domaće sirovine u pršutanama - taj je udio u pet godina porastao s 10 na više od 50 posto.
U posljednjih pet godina porasla je i potrošnja pršuta više od 50 posto, i to zbog rasta turizma i pada cijena pršuta na tržištu, tako da je danas konzumacija u Hrvatskoj na razini oko milijun komada. To znači da uvozimo više od 60 posto hrvatskih potreba, a najviše se uvoze jeftinije varijante onoga što zapravo i nije pršut, razne vrste šunki i slično, istaknuo je Markotić. Konkurencija na tržištu je velika i često nelojalna i mimo zakona, upozorio je, navodeći izazove s kojima se proizvođači susreću. Markotić je poručio da je nužna što bolja "vertikalna povezanost svinjogojstva, mesne industrije i pršutara kako bi se nastavio trend rasta udjela domaće sirovine u pršutima".
I predsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević smatra kako su Dani hrvatskog pršuta važni za promociju pršuta kao tradicionalnog proizvoda i kao proizvoda koji bi ubuduće trebao biti konkurentan i izvozno orijentiran. Naši pršuti imaju velik izvozni potencijal, ali i potencijal u turizmu kroz vrhunsku gastronomsku turističku ponudu, rekao je Kovačević, dodajući kako je za to važna konkurentnost u proizvodnji te da je nužno povećavati proizvodne kapacitete.
(Hina)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz