Hrvatska ima sve što traže kineski turisti, od kulturne, povijesne i prirodne baštine do autohtonosti, bogate gastronomije, folklora i modernih festivala, te ih se već ove godine očekuje mnogo više iako ostaju problemi vezani uz vizni režim, nedostatak izravnih zrakoplovnih linija te ponude i vodiči na kineskom jeziku.
Hrvatska ima sve što traže kineski turisti, od kulturne, povijesne i prirodne baštine do autohtonosti, bogate gastronomije, folklora i modernih festivala, te ih se već ove godine očekuje mnogo više iako ostaju problemi vezani uz vizni režim, nedostatak izravnih zrakoplovnih linija te ponude i vodiči na kineskom jeziku.
To je među ostalim istaknuto na prvoj regionalnoj konferenciji o kineskome turističkom tržištu, koju su, uz pokroviteljstvo Ministarstva turizma, organizirali zagrebačka konzultantska tvrtka ProConcept i singapurska marketinška agencija IPPWorld, okupivši domaće i regionalne turističke agencije te druge profesionalce koji već rade ili žele raditi s kineskim tržištem.
Direktorica ProConcepta Andreja Gazdek je iznijela podatke kako je samo u 2018. oko 6 posto Kineza imalo putovnicu, što znači njih oko 80 milijuna, a očekuje se da će 2020. putovnicu imati njih 200 milijuna. U 36 zemalja svijeta Kinezi mogu ići bez viza, među ostalim u Srbiju i Bosnu i Hercegovinu, a u 44 zemlje viza im se izdaje na ulazu u zemlju.
Dodala je kako u regiji jugoistočne Europe Kinezi više dolaze u Srbiju, BiH, Crnu Goru i još neke zemlje nego u Hrvatsku, ponajviše zato što su te zemlje uvele izravne zrakoplovne linije. Graz u Austriji, primjerice, ima takvu vezu, rekla je Gazdek i upitala zašto je ne bi mogao imati i Zagreb.
Unatoč tome, smatra da bi Hrvatska s petog mjesta u regiji po posjetu Kineza ove godine mogla doći na prvo mjesto, i to zbog jačanja gospodarskih odnosa te zato što zadnjih desetak godina Kinezi sve više putuju.
I konzultant i turistički agent Ivan Pukšar smatra da Hrvatska treba pojačati vidljivost i promociju na tom tržištu, a Joanne Chan iz IPPWorlda da je vrlo važno promovirati se na kineskim društvenim mrežama, poput WeChat, Weibo i Baidu, koji su kineski ekvivalenti Facebooka, Instangrama i sl., kojima se u Kini slabo ili nikako ne koriste.
Chan smatra da bi svi ponuditelji turističkih usluga u Hrvatskoj trebali zauzeti proaktivnije stajalište prema kineskim turistima, a dobro bi došle i mobilne aplikacije na kineskom jeziku.
Siniša Malus iz poslovne udruge Kine i jugoistočne Europe CSEBA smatra da Hrvatska može očekivati znatan porast dolazaka kineskih turista već ove godine, ali i idućih godina, čemu pridonosi i novi zamah prijateljskih i diplomatskih veza dviju zemalja.
Malus smatra da će mnogo koristi donijeti i Summit 16+1 u travnju u Dubrovniku, na koji namjeravaju doći i predstavnici mnogih velikih kineskih kompanija.
(Hina)
Pisane vijesti