U Zagrebu je završio Tjedan Japana - zemlje koja je nedavno s EU stvorila najveću zonu slobodne trgovine na svijetu. Ukinute su carine na 90 % proizvoda što će osjetiti i hrvatski izvoznici. Zanimljivo, u Japan više izvozimo nego uvozimo. Japancima je posebno zanimljiva hrvatska tuna, a u zemlju izlazećeg sunca izvozimo i sve više vina.
U Zagrebu je završio Tjedan Japana - zemlje koja je nedavno s Europskom unijom stvorila najveću zonu slobodne trgovine na svijetu. Ukinute su carine na 90 % proizvoda što će osjetiti i hrvatski izvoznici. Zanimljivo, u Japan više izvozimo nego uvozimo. Japancima je, naravno, posebno zanimljiva naša tuna, a u zemlju izlazećeg sunca izvozimo i sve više vina.
Iz Iločkih podruma svakih šest tjedana preko riječke luke odlazi kontejner vina put dalekog Japana. To je za nas jedno od najvećih tržišta u treće zemlje. Imamo svog uvoznika od 2013., rekla je Antonija Glavan iz Iločkih podruma. I japanski somelijer nedavno je naručio 25 000 boca hrvatskog vina.
U izvozu ipak dominira tuna s udjelom od čak 60 %. Profitabilan proizvod izvoze 4 tvrtke od kojih su jednu u Kalima na Ugljanu kupili Japanci.
Osim tune i vina Japanci poznaju i naše sireve, tartufe, maslinovo ulje. Svi ti proizvodi postali su još konkurentniji nakon potpisivanja trgovinskog sporazuma Europske Unije i Japana. Carine za vino su iznosile 15 %, a za prehrambene proizvode poput sireva - čak do 30.
Ako gledamo iz perspektive EU on olakšava poslovanje izvoznicima na način da oko milijardu godišnjeg troška koje otpada na carine prilikom izvoza ukida i tu je naša prilika, kazao je Ivan Barbarić, potpredsjednik HGK za međunarodne poslove.
S trećom svjetskom ekonomijom do sada smo slabo trgovali. Lani je razmjena dosegnula 100 milijuna dolara. Na sreću, više robe izvozimo nego što uvozimo.
Japan je tek 41 trgovinski partner Hrvatskoj. To je velika šteta. U Hrvatskoj posluju samo 24 japanske tvrtke i moramo ojačati partnerstvo, kazao je japanski veleposlanik u RH Keiji Takiguchi.
Prehrambeni sektor naš je adut, kažu Japanci koji uvoze goleme količine hrane jer imaju samo 17 posto obradivih površina.
Uz dobru organizaciju i ciljane proizvode za manje dućane i ekskluzivne robe može se postići više. Nama je to tržište još nepoznanica, rekao je potpredsjednik hrvatsko-japanskog gospodasrkog i kulturnog društva Tonči Tadić.
Na sreću Hrvatska nije nepoznanica japanskim turistima. Iz godine u godinu sve ih je više, lani smo ih ugostili oko 160 000.
(hrt.hr)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz