Na promotivnoj vinskoj večeri u beogradskom restoranu Kalemegdanska terasa, u organizaciji HGK, predstavili su se hrvatski vinari. Distributeri i vlasnici restorana imali su prilike kušati i vina vinarija Medea, Kutjevo, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino te Pjenušci Peršurić.
Na promotivnoj vinskoj večeri u organizaciji HGK sinoć se predstavilo 13 hrvatskih vinarija. Prezentacija se održala u beogradskom restoranu Kalemegdanska terasa, a omogućila je distributerima i vlasnicima restorana da dožive potencijale novih berbi uz odgovarajuće specijalitete pod vodstvom poznatog sommeliera Aleksandra Dukovića iz Vinske Akademije Srbije.
„Posljednjih se godina dogodila ekspanzija konzumacije vina i potpuno nova percepcija ljudi o vinima. Čaša vina nije više rezervirana za konzumaciju nakon ručka. Ono je postalo popularno u svim prigodama i među svim generacijama. Vino je u Srbiji trenutno moda,“ opisao je Duković ukratko srpsko vinsko tržište.
Vinarija Grabovac iz Imotskog, koja inače izvozi u Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačku i Austriju, odlučila se okušati na srpskom tržištu. „Iako su nam u vinariji 95 posto posjetitelja uglavnom stranci iz skandinavskih zemalja, u posljednje su nas vrijeme sve više počeli posjećivati i Srbi, što nam je i bio poticaj da probamo plasirati vina na srpsko tržište“, rekao je Milan Grabovac, dodavši da je uloga HGK bila presudna za tu odluku.
Dokaz da smo na dobrom putu s promocijama je i statistika. Primijetili smo lani porast izvoza vina od preko 45 posto, ako usporedimo s prethodnom godinom, kao i porast izvozne cijene, na što moramo biti ponosni, rekao je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.
Distributeri i vlasnici restorana imali su prilike kušati i vina vinarija Medea, Kutjevo, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino te Pjenušci Peršurić.
Predstavnici tih vinarija ovih se dana predstavljaju u Beogradu na sajmu BeoWine, koji je otvoren do 24. veljače. Sudjelovanje na sajmu i promotivnu večeru HGK je sufinancirao novcem iz Vinske omotnice (nacionalni program pomoći sektoru vina 2014. – 2018., Promidžba na tržištima trećih zemalja). Riječ je o projektu Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. HGK u vrijednosti od milijun kuna, a 80 posto se financira novcem iz EU fonda.
(HGK)
Pisane vijesti |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz