Rasco se probija od Kanade i SAD-a preko Europe do Rusije i Kine

Podravska tvrtka se od Kanade i SAD-a preko Europe pa sve do Rusije i Kine probila opremom za čišćenje prometnica od snijega. Plan je na lokalnoj razini biti pokretač razvoja sjeverozapadne Hrvatske, a na globalnoj razini postati najveći proizvođač komunalne opreme u Europi. U inozemstvu ostvaruju 80% prihoda.

Hrvatska tvornica opreme za održavanje prometnica Rasco, koja je lani u srpnju otkrila da razvija vlastito električno vozilo, a tad je zapošljavala više radnika od Rimac Automobila, sada ponovo plijeni pažnju, i to atipičnom investicijom. Rasco je pokrenuo najveće ulaganje u Hrvatskoj uzrokovano globalnim zatopljenjem.

Ivan Franičević, predsjednik Uprave Rascoa izjavio je u Zagrebu da tvrtka u razdoblju 2018.-2020. planira uložiti 71 milijun kuna kako bi proširila svoju ponudu u područja koja ne ovise o klimatskim promjenama. Podravska tvrtka se od Kanade i SAD-a preko Europe pa sve do Rusije i Kine probila opremom za čišćenje prometnica od snijega. Sada, pak, ulaže u razvoj nove generacije opreme za čišćenje javnih površina u gradovima, koja ga neće samo učiniti otpornim na klimu već mu i povećati tržište.

Radimo malu, kompaktnu gradsku čistilicu LYNX, zapravo veliki usisavač koji kruži gradom i skuplja otpatke, proizvod koji se koristi u svim godišnjim dobima i proizvod za kojim, umjesto u stotinama, tržište postoji u tisućama komada, kaže Frančević.

Navodi da će od ukupne investicije 33 milijuna kuna uložiti u povećanje proizvodnog kapaciteta, dodatnih 27 milijuna u tehnologiju i edukaciju zaposlenika te 11 milijuna kuna u razvoj novih proizvoda. U sklopu investicije je i izgradnja solarne elektrane na krovu tvornice u Kalinovcu, a koja će godišnje proizvoditi 500.000 kilovat sati energije i time zadovoljavati 50 posto potreba tvrtke za strujom. Još veći dio investicije je razvoj spomenutog električnog vozila LYNX-a na kojem kompanija surađuje s Fakultetom elektrotehnike i računarstva u Zagrebu.

Tvrtka je nastala 1990. u garaži s dva zaposlenika, tri godine kasnije stvorili smo svoj prvi proizvod, 2000. počeli izvoziti, 2006. u proizvodnju uveli robotsku tehnologiju, prije tri godine smo u segmentu proizvodnje vozila ušli u joint venture s njemačkim Max Holderom, a 2018. zaključili smo s rastom broja zaposlenih od 55,7 posto na 380 i želimo nastaviti s inovacijama i prilagodbom tržištu tim tempom, kaže Frančević.

Dodaje da mu je plan na lokalnom planu biti pokretač razvoja sjeverozapadne Hrvatske, a na globalnom planu postati najveći proizvođač komunalne opreme u Europi. Grupa Rasco je lani, prema internim preliminarnim nerevidiranim podacima, imala prihod od 152,2 milijuna kuna uz rast od 18,7 posto i neto dobit 13,4 milijuna kuna uz rast od 56,5 posto. Na to su najviše utjecali povećanje prodaje opreme za zimsko održavanje cesta, rekordna prodaja malog vozila za komunalne službe MUVO-a te drugi prihodi od vlastitih proizvoda. U inozemstvu ostvaruju 80% prihoda.

(Poslovni dnevnik)



Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz