Hrvatski Q Software: U Velikoj Britaniji, zovu ih IT nindže

Q Software je tvrtka koja izrađuje i razvija softver po želji naručitelja, što uključuje, među ostalim, internetske i mobilne aplikacije, internetske trgovine i složene sustave. Glavna su joj tržišta Švicarska, Austrija, Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo te skandinavsko i američko.

BBC, Facebook, Coca-Cola, Walmart, IBM i Audi tek su neka imena s popisa stotinjak klijenata hrvatske IT tvrtke Q Software. Sjedište joj je u Zagrebu, svoja prodajna predstavništva ima i u Zürichu, Oslu, Belfastu, Los Angelesu i Torontu, klijenti joj dolaze iz 25 različitih industrija, a posluje na dvadesetak tržišta u 11 vremenskih zona.

Q Software su prije pet godina osnovali Dalibor Jurgec i Filip Ljubić. Godinu dana nakon toga pridružio im se Vedran Tolić, koji je danas treći partner ove tvrtke u stopostotnom hrvatskom vlasništvu koja broji stotinjak ljudi. 

Filip Ljubić, glavni izvršni direktor Q Softwarea, kaže nam kako tvrtka izrađuje i razvija softver po želji naručitelja (custom-made), što uključuje, među ostalim, internetske i mobilne aplikacije, internetske trgovine i složene sustave. Glavna su joj tržišta Švicarska, Austrija, Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo te skandinavsko i američko.

Q nema vanjskih investitora, rast tvrtke isključivo je organski, a iznimno je ponosna i na to što je u samo nekoliko godina od osnutka višestruko nagrađivana za poslovanje nagradama kao što su European Business Award, Global Award i dr. Nedavno priznanje dolazi iz Deloittea, na čijoj je listi najbrže rastućih IT tvrtki u Srednjoj Europi Q Software zauzeo treće mjesto s rastom od 3894 posto u posljednje četiri godine.

Govoreći o imidžu Hrvatske, Ljubić je naglasio kako Hrvatska ima izvrstan imidž, a hrvatski su IT stručnjaci vani na jako dobrom glasu, a s obzirom na to kako su kulturno vrlo slični zapadnim zemljama, te se poslovanje iznimno dobro razvija. Primjerice, u Velikoj Britaniji hrvatske su developere prozvali hrvatskim IT nindžama i prema njima pokazuju veliko poštovanje.

U svemu što se radi cilj je i dodatno raditi na promicanju Hrvatske kao turističke lokacije, pa tako svim klijentima i partnerima omogućuju i razgledavanje Zagreba kako bi se zainteresirali za Hrvatsku – ne samo za poslovne prilike nego i za odmor, kazao je Ljubić.

Hrvatske su IT tvrtke, s obzirom na veličinu i specifičnost tržišta, iznimno dobro razvijene i svakako je vidljiv razvoj posljednjih nekoliko godina. U osnovi su hrvatske IT tvrtke manje, a samim time inovativnije i agilnije od inozemne konkurencije. To im omogućuje da se brže prilagode tržištu i da jednako tako brže dolaze do jedinstvenog rješenja za neki problem. Što se broja tvrtki tiče, to je teško reći, ali s obzirom na veličinu hrvatskog tržišta, možemo reći da ih ima dosta, istaknuo je Ljubić.

(Privredni vjesnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz