Globalni lanci vrijednosti, iako zbog rastućih troškova podložni promjenama i sve teži za dugoročna predviđanja, za brze i sposobne igrače prava su prilika, a ujedno i preporuka poduzetnicima koji se još nisu uključili da u prilagodbe krenu odmah. Čak 40% izvoznika planira veći prihod te 31% njih veće investicije.
Globalni lanci vrijednosti, iako zbog rastućih troškova podložni promjenama i sve teži za dugoročna predviđanja, za brze i sposobne igrače prava su prilika, a ujedno i preporuka poduzetnicima koji se još nisu uključili da u prilagodbe krenu odmah.
To je stožerna poruka jučerašnje međunarodne konferencije pod nazivom "Uloga globalnih lanaca vrijednosti - prilika za izvoz i ulaganja" u HGK na kojoj su izlagali potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Ivan Barbarić, državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva Nataša Mikuš Žigman te glavni specijalist za privatni sektor u Svjetskoj banci Emiliano Duch.
Male prilagodbe, istaknuo je Duch, mogu otvoriti neslućene prilike na globalnim tržištima, no da bi našle svoje mjesto u globalnim lancima nužno je da tvrtke odmah krenu u prilagodbe jer vremena za čekanje nema.
Na panelu pod nazivom "Kako uspjeti u globalnim lancima vrijednosti?" izlagali su direktor Ducati komponenti Dražen Crnković, izvršna direktorica Genos glycoscience Branka Zlatkov, direktor razvoja komponenti Rimac automobila Matija Gracin, direktor Solvisa Stjepan Talan i izvršni direktor Xylona Davor Kovačec.
Komorino istraživanje o poslovnim očekivanjima poduzetnika u RH u idućih 6 mjeseci, uz veći optimizam izvoznika od ne-izvoznika glede prihoda, investicija, zapošljavanja i općih uvjeta poslovanja, a negativnijeg u dijelu utjecaja nedostatka radnika, otkriva otkud 'svjetlije boje': čak 40% izvoznika planira veći prihod te 31% njih veće investicije.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz