Izvozni ‘kruh’ u Kini traže čak i pekari

Drvo je i glavni hrvatski izvozni proizvod. U ukupnom lanjskom izvozu vrijednom 126 milijuna dolara gotovo četvrtinu je činilo piljeno i obrađeno drvo. Ove godine, inače, izvoz u Kinu raste brže nego u prošloj rekordnoj izvoznoj godini, i to za 44,5 posto.

Kina će nastaviti otvarati svoje tržište za strane proizvode i smanjiti uvozne carine – glavna je poruka kineskoga predsjednika Xija Jinpinga na otvaranju prvoga kineskog međunarodnog uvoznog sajma China International Import Expo (CIIE), događaja koji je već ocijenjen povijesnim, a čijem su otvaranju u Šangaju nazočili i čelni ljudi četrnaest zemalja, među kojima i hrvatski premijer Andrej Plenković.

U sklopu ovog velikog skupa sudjeluje više od 3.000 tvrtki iz 130 zemalja, a u okviru CIIE-a održat će se Hrvatsko-kineski gospodarski forum, na kojem će sudjelovati i 27 hrvatskih tvrtki zainteresiranih za poslovnu suradnju s kineskim partnerima.

Neke od tvrtki već su uspostavile veze na tržištu koje broji više od 1,4 milijarde ljudi, poput Podravke, Badela 1862, te Pan Parketa iz Orahovice, koja je iz sektora drvne industrije najveći zagovornik okretanja kineskim kupcima. Drvo je i glavni hrvatski izvozni proizvod. U ukupnom lanjskom izvozu vrijednom 126 milijuna dolara gotovo četvrtinu je činilo piljeno i obrađeno drvo. Ove godine, inače, izvoz u Kinu raste brže nego u prošloj rekordnoj izvoznoj godini, i to za 44,5 posto.

Iz sektora drvne industrije u Šangaju se predstavlja i velikogorički PPS Galeković. Među tvrtkama koje žele izaći na kinesko tržište značajan je broj manjih tvrtki koje se bave savjetovanjem, informacijskim projektima i web dizajnom, poput Adricon groupa, Mipesa, Provena, Gelt date, no odlazi još nekoliko industrijalaca – đakovački proizvođač deterdženata i kemijskih proizvoda Meteor, krapinski proizvođač muških odijela Kotka, Specijalna oprema Lučko.

Prodor pokušava izboriti i vinkovačka pekarska industrija Pekar, koja po podacima portala Poslovna.hr dosad nije imala izvoznih prihoda. Svojom posebnom nišom, usoljenim i mariniranim ribama, mjesta na kineskim policama traži i mali proizvođač Riba Dražin iz Kaštel Kambelovca, dok je, u svjetlu skoroga početka radova na gradnji Pelješkog mosta koji će izvoditi kineska kompanija China Road and Bridge Corporation, zanimljiv i odlazak Nedjeljke Jurin koja u svom OPG-u na tom poluotoku proizvodi prirodnu kozmetiku.

Na skupu sudjeluju i predstavnici Luke Ploče, koju je, uz riječku luku, u svom govoru na panelu na temu “Trgovina i inovacije”, Plenković preporučio azijskim kompanijama koje posluju na europskom tržištu. Tijekom sajma, predsjednik hrvatske Vlade je imao i radni sastanak s predsjednikom tvrtke Huawei za Europu Lijem Jianom, na kojemu je, kazao je premijer, ta tvrtka pokazala interes za intenziviranjem suradnje i partnerstvom Hrvatskoj u digitalnom dobu.

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz