3. Maj gradi samoiskrcavajuće brodove

Brodovi za prijevoz rasutog tereta, kakve je »3. maj« ugovorio s kanadskom kompanijom Algoma, bit će prvi tog tipa ikad građeni u nekom od hrvatskih brodogradilišta.

Brodovi za prijevoz rasutog tereta, kakve je »3. maj« ugovorio s kanadskom kompanijom Algoma, bit će prvi tog tipa ikad građeni u nekom od hrvatskih brodogradilišta, jer je riječ o takozvanim samoiskrcavajućim (self-unloading) bulkovima. Upravo taj uređaj uz pomoć kojeg će brod moći sam iskrcavati rasuti teret ono je što ovim novogradnjama daje dodanu vrijednosti i izdvaja ih iz lepeze sličnih brodova izgrađenih na domaćim navozima.
 
Njihova je specifičnost i što su namijenjeni plovidbi Velikim jezerima na granici SAD-a i Kanade što diktira njihove dimenzije i veličinu, po čemu su takvi brodovi i svrstani u posebnu kategoriju. Riječ je o »seawaymax« brodovima, a naziv su dobili po kanalu St. Lawrence Seaway koji spaja Velika jezera s Atlantskim oceanom. Granične dimenzije tog kanala određuju da takvi brodovi ne mogu biti širi od maksimalnih 23,8 metara, duži od 225,6 metara i gazom do 8 metara.

(Novi list)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz