Gotovo čitava proizvodnja namijenjena je izvozu

Tvrtka Đuro Đaković Specijalna vozila u posljednje vrijeme ostvaruje izuzetan rast poslovanja s plasmanom gotovo čitave proizvodnje u izvoz. U razdoblju od 2015. do 2018. sklopilo se ukupno 16 ugovora sa sedam kupaca iz Francuske, Njemačke i Austrije za ukupno 1255 vagona.

Bartol Jerković, predsjednik Uprave tvrtke Đuro Đaković Specijalna vozila (ĐĐSV) istaknuo je kako je tvrtka prije posla s izvozom vagona imala oko 400 zaposlenih, a danas 562. Ove godine se zaposlilo 30 ljudi, a u kooperacijama koje su izravno vezane uz tvrtku radi dodatnih 350 do 400 osoba.

Tvrtka Đuro Đaković Specijalna vozila u posljednje vrijeme ostvaruje izuzetan rast poslovanja s plasmanom gotovo čitave proizvodnje u izvoz, a očekivanja za naredno razdoblje još su optimističnija.

Govreći o konkurenciji Kine, Indije i slične zemlje koje imaju snažnu i jeftinu industriju Jerković je naglasio kako su vagoni roba koja ima veliku težinu i gabarite (12-18 m i 22t) te relativno nisku cijenu pa nisu baš pogodni za uvoz iz Kine i dalekih zemalja jer trošak prijevoza vagona prelazi 10 posto njegove vrijednosti. Cijena standardnih vagona kreće se na razini 80 do 100 tisuća eura, a zna li se da se u ovom sektoru radi s minimalnim profitnim maržama koje su 3-7 posto, jasno je da je prijevoz na veće udaljenosti neisplativ.

Drugi važan razlog su visoki standardi kvalitete vagona i certifikati koje zahtijeva EU tržište, a posebno ciljani razvoj konfiguracija vagona sukladnih zahtjevima pojedinih kupaca. Konkurentna prednost hrvatske tvrtke je što je u stanju unutar godinu dana razviti i proizvesti novi tip 'korisnički-krojenog' vagona, par mjeseci brže od konkurencije. Tržište traži kvalitetu i nisku cijenu, ali je i brzina isporuke jedna od ključnih stvari za konkurentnost.  

Što se tiče ugovora u proteklom razdoblju i knjige narudžbi Jerković je istaknuo kako se u razdoblju od 2015. do 2018. sklopilo ukupno 16 ugovora sa sedam kupaca iz Francuske, Njemačke i Austrije za ukupno 1255 vagona. Okvirna vrijednost čitavog posla bila je 116 milijuna eura. Do kraja prvog polugodišta isporučilo se ukupno 735 vagona dok ih 520 u raznim fazama razvoja i proizvodnje. Glavni naručitelj je do 2011. godine bio HŽ, dok se u razdoblju od 2000. do 2011. isporučilo ukupno 1200 vagona, a zadnja narudžba od 50 vagona je bila te godine.

No, 2013. se, uslijed krize i nedostataka narudžbi, jače okrenulo izvozu i već naredne godine je bilo isporučeno 100 vagona. Do 2016. je to naraslo na 260, a lani se ugovorilo 390 vagona. Očekivanja za 2018. su puno veća jer je već dosad ugovoreno 635 vagona. To je vidljivo i po prihodima koji su 2017. bili 290 milijuna kuna, a ove godine očekujem 10 posto više. Tijekom naredne godine se očekuje daljnji rast za 10-ak posto, kazao je Jerković. 

Tvrtka ĐĐSV je u proteklom razdoblju prošla investicijski ciklus i modernizaciju čime su povećani kapaciteti, ali i dobili svi potrebni certifikati.  

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz