Pihodi od turizma ove bi se godine mogli približiti 12 milijardi eura, što je oko milijardu više nego u rekordnoj 2017. Hrvatska je još uvijek hit destinacija, pogotovo što odlične najave i porasti stižu s dalekih tržišta, poput SAD-a, Kine i drugih, a očekuje se i da će u 2019. dobre rezultate dati i jača izdvajanja nego ove godine kroz udruženo oglašavanje HTZ-a i partnera za avio promet te više nego ove za autobusere i brodare, pogotovo za linije s Italijom.
Prihodi od turizma ove bi se godine mogli približiti 12 milijardi eura, što je oko milijardu više nego u rekordnoj 2017., što, kao i dosadašnji rezultati ove turističke godine, nije razlog za nezadovoljstvo, istaknuo je u ponedjeljak ministar turizma Gari Cappelli, poručivši i da Hrvatska teži kvalitetnom turizmu.
Ministar je to uz ostalo kazao novinarima nakon sjednice Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ), na kojoj se raspravljalo o stanju u hrvatskom turizma te prijedlozima i planovima za iduću godinu.
"Računamo da će se prihodi od domaćih i od stranih turista ove godine približiti 12 milijardi eura i ne mislimo da će tome naštetiti snižavanje cijena u ljetu, jer su ukupni prihodi za prvu polovicu godine već bili veći nego lani. Već su krenule i intenzivne pripreme sektora za 2019., s naglaskom na sinergiju javnog i privatnog sektora, kvalitetu, cijene i promociju, koja mora biti dvostruko bolja i jača nego za ovu godina, s obzirom na trendove potražnje i stanje u konkurentskim zemljama", najavio je Cappelli.
U vezi ovogodišnje turističke sezone i rezultata, rekao je kako se najviše brojkama dolazaka i noćenja turista pokušavalo reći je li bila dobra ili loša, dok se o kvaliteti govorilo manje, a upravo su najkvalitetniji objekti sa četiri i pet zvjezdica bili najbolje popunjeni.
Na sjednici Turističkog vijeća, kako je izvijestio, dan je rok od oko tri tjedna za pripremu rasprave o ovogodišnjoj sezoni, a kako bi se mogle poslije pripremiti smjernice za proračun HTZ-a za 2019.
"Svi smo se složili da je predsezona bila iznad očekivanja, s turističkim porastima primjerice u svibnju od 40, ponegdje i od 60 posto u odnosu na lanjski svibanj, kao i da moramo više razgovarati o kvaliteti i cijenama i jesu li one ove godine dobro pogođene i jesu li turisti dobili pravi omjer cijene i kvalitete. Ipak, kada sagledamo rezultate nekih od naših konkurenata na Mediteranu, poput određenog pada u Španjolskoj, pa i velikog 'buma' Turske, čiji turizam snažno podupire država, ne možemo biti nezadovoljni ovom godinom, pogotovo što smo se 'takmičili' i s našom lanjskom rekordnom godinom", rekao je Cappelli.
Zbog svega toga smatra i da je Hrvatska još uvijek hit destinacija, pogotovo što odlične najave i porasti stižu s dalekih tržišta, poput SAD-a, Kine i drugih, a očekuje se i da će u 2019. dobre rezultate dati i jača izdvajanja nego ove godine kroz udruženo oglašavanje HTZ-a i partnera za avio promet te više nego ove za autobusere i brodare, pogotovo za linije s Italijom. O tome se načelno razgovaralo i na sjednici Vijeća, kao i da se u udruženo oglašavanje uvrsti i nautika.
Cappelli je izvijestio da turistički sektor i za iduću godinu najavljuje dosta investicija, kao i da od vladinih mjera očekuju rješenja za nedostatak radne snage te porezna rasterećenja. Pritom je za smanjenje PDV-a u turizmu kazao da je "i to u bubnju, do 2020.".
(Hina)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz