Nova mjera za vinare – do 100.000 eura za informiranje o kakvoći hrvatskih vina

Novom mjerom za vinare, kojom će se financirati informiranje potrošača o kakvoći hrvatskih vina do maksimalno 100.000 eura po projektu, financira se promidžba hrvatskih vina u članicama EU, koje je hrvatsko najveće i najvjernije tržište.

Iz Ministarstva poljoprivrede u petak su izvijestili da je izmjenama Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018., tzv. vinske omotnice uvedena nova mjera za vinare, kojom će se financirati informiranje potrošača o kakvoći hrvatskih vina do maksimalno 100.000 eura po projektu.

Izmjenama Nacionalnog programa pomoći sektoru vina uvedena je nova mjera Informiranje u državama članicama, koja promovira odgovornu konzumaciju vina te sustav zaštićenih oznaka izvornosti i zemljopisnog podrijetla, navode iz Ministarstva. Napominju i kako je objavljen prvi natječaj za tu mjeru iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018.

Ta se mjera sada po prvi puta provodi, ističu iz Ministarstva navodeći kako je rok za podnošenje prijava Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju do 31. srpnja.

Korisnici mjere informiranja mogu biti stručne organizacije, organizacije proizvođača vina, udruženja organizacija proizvođača vina, privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača, sektorske organizacije i javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika državnog proračuna.

Informativne aktivnosti koje se financiraju obuhvaćaju informiranje potrošača u državama članicama u pogledu odgovorne konzumacije vina i rizika povezanih sa štetnom konzumacijom vina te sustava zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla Unije u pogledu posebne kakvoće, ugleda ili ostalih značajki koje vino ima zbog posebnog zemljopisnog okruženja ili podrijetla.

Dozvoljeni troškovi unutar mjere su sudjelovanje u informativnim kampanjama, sudjelovanje na događanjima, sajmovima i izložbama od nacionalnog značaja ili značaja za Uniju, oglašavanje u medijima na tržištu država članica (tisak, televizija, radio, internet, društvene mreže), izrada i distribucija informativnih materijala za tržište država članica administrativni troškovi i troškovi osoblja.

Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu iznosi 100.000 eura. Pritom maksimalni iznos potpore iznosi 50.000 eura budući da razina potpore iznosi do 50 posto ukupno prihvatljivih troškova. Minimalni iznos potpore po projektu iznosi 3.000 eura.

Novom mjerom, kako je kazao, financira se promidžba hrvatskih vina u članicama EU, koje je naše najveće i najvjernije tržište. "Istina je da je tu i konkurencija najveća, ali naša vina uvijek su znala pronaći put do europskih poznavatelja kvalitete“, izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić.

(Hina)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta i prilike