S Andrijom Čolakom, Polić ima već više od 50 franšiznih dućana u 15-ak zemalja svijeta. Taj bi se broj, nada se, do kraja ljeta mogao povećati i s Hajderabadom u Indiji, te konačnim ulaskom na američko tržište.
No dok ta “mlada” hrvatska franšiza osvaja svijet, franšizno poslovanje, koje je i jedan od idealnih oblika samozapošljavanja, pogotovo u slučaju nedostatka vlastite ideje, u Hrvatskoj još nije dovoljno razvijeno.
Prema istraživanju u SAD-u, čak 90% novopokrenutih startup tvrtki doživi neuspjeh, većinom zbog nedostatka interesa potrošača za proizvod ili uslugu. Franšizno poslovanje, kod kojega nije potrebno trošiti vrijeme na razvoj proizvoda i usluga, već samo na razvoj biznisa donosi puno manje rizika, čulo se ovih dana na tu temu u HGK.
Svakoga dana u Hrvatskoj svatko od nas dotakne najmanje šest franšiznih poslova, a da toga nije ni svjestan. Taj oblik poslovanja obuhvaća 50% maloprodaje u svijetu. Čak 24.500 brendova u svijetu su franšizni lanci koji su stvorili 1,1 milijun poduzeća te pružaju velike mogućnosti zapošljavanja – kazala je predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje Ljiljana Kukec, dodajući da mali i srednji poduzetnici čine 95% franšiza, a u RH je najveći broj mikro-franšiza.
Jednim od boljih franšiznih modela u nas se pokazao Pek Snack, a svi su čuli i za McDonald’s, KFC, Accessorize, Hilton, Sheraton.
Od hrvatskih se pak franšiza posljednjih godina svijetu nameće Mlinar koji, osim vlastitih, ima već i franšizne pekarnice u Slovačkoj, Australiji, Švicarskoj, BiH i Njemačkoj.
(Poslovni dnevnik)