U Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Londonu je 22. siječnja 2018. godine, povodom ‘St Vincent of Saragossa’, zaštitnika vinara i vinogradara, održana prezentacija hrvatskih vina porijeklom s Korčule te Slavonije i Zagorja, koju su zajednički organizirali British Croatian Business Club (BCBC) iz Londona i Veleposlanstvo.
Tom prigodom veleposlanik RH u Londonu Igor Pokaz je pozdravio okupljene ukazavši na potrebu daljnjeg unaprjeđenja promocije hrvatskih vina na britanskom tržištu, dok su predstavnici BCBC-ja, kroz poznatu priču - 'the donkey theory' - koja se veže uz Sv. Vinka, a govori o tome kada je najbolje vrijeme za obrezivanje vinove loze, skrenuli pozornost na dugu tradiciju i znanje o vinogradarstvu u Hrvatskoj.
Poglavito interesantna i korisna bila je prezentacija hrvatskih vina od strane Christophera Burra, poznatog britanskog Master of Wine iz Institute of Masters of Wine u Londonu koji je govorio o izloženim sortama vina kao što su Pošip, Plavac, Plavac Morkan, Merlot, Korčulanka i Rose vinarija 'Blato 1902' s Korčule, Galić d.o.o. iz istočne Slavonije te obiteljske vinarije Jarec Kure iz Zagorja. Pri tome je izdvojio i naročito pohvalio vino 'Plavac', kao najukusnije vino koje je ikad probao, ocijenivši ga kao 'a very interesting, complex and gastronomic wine with great character'.
Govoreći o mogućnosti plasmana kvalitetnih hrvatskih vina na izuzetno konkurentno britansko tržište, ukazao je na nekoliko važnih elemenata. Kao prvo, skrenuo je pozornost na činjenicu kako se 86% britanskog tržišta vina odnosi na vina čija cijena po boci iznosi manje od šest funti. U tu cijenu je uključeno 35% provizije koju uzimaju veliki britanski maloprodajni trgovački lanci te visoki porez na alkohol u UK u iznosu od 2,16 funti po boci, a što znači kako proizvođač po boci vina u UK u konačnici dobiva jedan euro ili manje. S obzirom da Hrvatska nema tako velike kapacitete za proizvodnju vina koje bi se po tako niskim cijenama moglo plasirati na britansko tržište, Burr je kao drugu, daleko povoljniju i poželjniju varijantu za hrvatske vinare predložio uspostavljanje poslovnih kontakata s 'the high-end' tržištem, odnosno restoranima, hotelima te manjim specijaliziranim trgovinama u Ujedinjenoj Kraljevini.
Pored toga što, prema njegovom mišljenju, hrvatski vinari također moraju nastaviti ulagati u uzgoj vinove loze i kvalitetnu opremu vinskih podruma u čemu se već osjeća znatan napredak posljednjih godina, posebno je naglasio kako moraju početi snažno ulagati u prodajni marketing, odnosno nalaženje adekvatnih distributera (koji u UK uzimaju 15-20% provizije) te se usredotočiti na ciljana tržišta kako bi izgradili dugoročni brend koji će biti prepoznatljiv svugdje u svijetu.
Izuzev vina, gostima su prezentirani i proizvodi pršutana 'Pršut Voštane d.o.o. te Dim-Mes d.o.o. djevičanska maslinova ulja s Korčule i Šolte, Paški sire Paške sirane d.o.o. te razne druge hrvatske delicije.
Među gostima bili su predstavnici The London Chamber of Commerce and Industry, The London Southside Chamber of Commerce, The British – Serbian Chamber of Commerce London, The British Expertize, The International Business and Diplomatic Exchange, The Rotary Ampthill & District, Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), Odbora za turizam Hrvatskog sabora, Ureda HTZ u Londonu, Hrvatskog svjetskog kongresa za UK i Irsku, Hrvatske katoličke misije u Londonu te u posljednje vrijeme sve brojnije britansko-hrvatske poslovne zajednice u Ujedinjenoj Kraljevini.
(MVEP)