Solinski Include prisutan na 25 tržišta

Prodaja raste na glavnim tržištima na koja su stavili fokus, a to su Portugal, Španjolska, Francuska, Italija, Njemačka i Velika Britanija, ali i izvan tih tržišta. U ovom trenutku su prisutni na 25 tržišta od čega na njih deset snažno, što znači da na njima imaju više od 30 isporučenih klupa.

Siječanj još nije ni gotov, a solinski startup Include već je osigurao trećinu planiranih narudžbi za svoje pametne klupe u cijeloj 2018. godini.

Ivan Mrvoš, osnivač i direktor Includea kaže da su od planiranih tisuću do sada ugovorili prodaju 370 pametnih klupa Steorea. Prodaja raste na glavnim tržištima na koja su stavili fokus, a to su Portugal, Španjolska, Francuska, Italija, Njemačka i Velika Britanija, ali i izvan tih tržišta.

"U ovom trenutku smo prisutni na 25 tržišta od čega na njih deset snažno, što znači da na njima imamo više od 30 isporučenih klupa. Očekujem da ćemo do kraja godine imati dvadesetak distributera, i to mahom na najjačim tržištima", kaže Mrvoš.

U Skandinaviji je pametne klupe Steore prepoznao EWF ECO, vrlo uspješan lokalni distributer koji je unazad tri godine napravio promet od gotovo 10 milijuna eura na solarnim kantama za smeće američkog proizvođača Bigbellyja. Mrvoš navodi da je to tržište zahtjevno po pitanju dizajna, inovacija i zelenih tehnologija te da u hrvatskoj pametnoj klupi vide sličan potencijal. Navodi da je Include s EWF ECO-om potpisao ekskluzivnu distribuciju za Švedsku, Norvešku i Finsku. "Plan je u ovoj godini isporučiti u Skandinaviju 250 klupa. Ja sam jako zadovoljan tim poslom, jer novi distributer već je kupio 20 klupa što s 34 klupe prodane prethodne godine čini 54 isporučene Steore u skandinavske zemlje dosad", kaže Mrvoš.

Dodaje da im se smiješi i dobar posao u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Tamo je deset velikih naručitelja napravilo prvu testnu kupnju. Ukupno su prodali 22 klupe s mogućnošću da svaki od naručitelja kupi 10 do 20 dodatnih. "Kupci su stvarno veliki. Tamošnja policija, lokalna samouprava, carina, najveći trgovački centar i drugi. Čak je i British Petroleum (BP) kupio dvije klupe za test za svoj ured u Abu Dhabiju", kaže Mrvoš.

Sličan rezultat Include bilježi i u Slovačkoj i Češkoj. Tamo za ovu godinu već imaju 120 naručenih klupa, a jedan od naručitelja je i KIA. U Mađarskoj je Steoru kupila Nokia. U Europi interes pokazuje T-Systems, a u Australiji narudžbe rade Telstra i Synergy. Includeu je prihod u 2016. skočio s 273,8 tisuća kuna na 1,32 milijuna kuna. Neto dobit je bila 23,7 tisuća kuna. "Prve procjene ukazuju da se lani Includeu prihod popeo do gotovo milijun eura", zaključuje Mrvoš.

(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz