Prirodna kozmetika prvo se dokazala doma i u regiji pa lakše osvaja i svijet

Proizvođači prirodne kozmetike prvo su gradili brend na domaćem terenu, a nakon toga uspješno krenuli i u izvoz, koji je u pet godina čak i udvostručen.

Nakon što je HGK objavila kako se izvoz hrvatskih kozmetičkih proizvoda udvostručio u odnosu na 2011. te da ih je u 2016. godini izvezeno čak 10.028 tona, o izvoznim uspjesima razgovarali smo s nekima od proizvođača prirodne kozmetike.
 
"Biobaza je svoj prvi izvoz ostvarila 2015. na mađarsko tržište, a zatim i slovensko, te srpsko tržište. Ove godine napravili smo prvi izvoz dijela asortimana u Bosnu i Hercegovinu, Rumunjsku, a u pregovorima smo za još neka tržišta u regiji. S obzirom na to da smo prije mjesec-dva otvorili web trgovinu koja dostavlja unutar EU, možemo reći da izvozimo u cijelu EU", pohvalio se Marko Gross, predsjednik Uprave tvrtke Magdis.

Ivana Trut koja stoji iza brenda Mala od lavande otkrila je kako je u pripremi konkretan izvoz u nekoliko zemalja, a do tada zahvaljujući web shopu radi međunarodno. Prirodna kozmetika Olival prve podatke o izvozu bilježi 2010. godine i to na teritorij BIH, zatim u Sloveniji od 2014. godine, a prošle godine otvorena su im tržišta Srbije i Slovačke.

Marijan Pojatina, direktor Olivala, tvrdi kako su im zemlje regije glavna izvozna tržišta, a s obzirom na ekspanziju izvoza, vjeruje da će se taj omjer promijeniti u korist drugih zemalja u Europi i šire.
 
"Ovogodišnjim nastupom na vodećem europskom sajmu prirodne kozmetike Vivaness, Olival je izazvao interes svojim asortimanom i u nepunih mjesec dana nakon izlaganja smo  se našli pred prvim izvozom u Njemačku. U tijeku je i finalna faza pregovora s partnerima s Bliskog istoka i Finske, a u planu je i izvoz u Poljsku i Tursku i zemlje bivšega Sovjetskog Saveza.

Planiramo iduće godine ponoviti izlaganje na Vivanessu gdje vjerujemo da  ćemo utvrditi našu poziciju kvalitetnog brenda prirodne kozmetike i ostvariti dodatne izvozne kontakte˝, kaže Marijan Pojatina.

I Gross iz Magdisa napominje kako imaju dosta upita za izvoz, no nastoje ga ostvariti bez posrednika, točnije distributera. Želja im je krenuti i prema zapadnoj Europi i skandinavskim državama.

"Dobivamo upite i iz Rusije, SAD-a, Australije, Saudijske Arabije, tako da usporedno s izvozom radimo na razvoju proizvodnog pogona, novih tehnologija, ali i novih proizvoda s kojima bismo bili zanimljivi i konkurentni˝, kaže Gross.

Biobaza je prilično mlad brend, naime ovo im je tek šesta godina da su prisutni na hrvatskom tržištu, i prije plasmana na vanjska tržišta željeli su razviti asortiman čiju će kvalitetu najprije prepoznati hrvatski kupci. S tri proizvoda proširili su ponudu na stotinu, a najtraženije na vanjskim tržištima su Biobaza Body linija za njegu tijela i Biobaza SUN linija proizvoda. 
 
Baš kao i kod Biobaze, u početku je strategija Olivala bila ostvarenje dobrih rezultata na domaćem tržištu, a da bi ostvarili prve izvozne rezultate aktivno su radili godinu dana.

"Olival bilježi izvoz u udjelu 14 posto od ukupne proizvodnje i s trendom kontinuiranog rasta. Naša predviđanja, planovi i želje su da ćemo kroz iduće dvije godine ostvarivati 40% izvoza u ukupnom udjelu asortimana", tvrdi Pojatina.

Olival danas broji 105 proizvoda u osam linija i pokriva paletu proizvoda za njegu lica i tijela, a u izvoznom portfelju je gotovo pola asortimana. Proizvodi za njegu lica na bazi smilja zasad su najjači i najprepoznatljiviji izvozni brend, a slijedi SUN linija.

(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz