Na seminaru ELANBiz – Vaš ulaz na latinoamerička tržišta predstavljana je Europska i latinoamerička poslovna mreža koju financira EU i namijenjena je unaprjeđivanju i olakšavanju poslovanja europskih tvrtki na tržištima sedam zemalja Latinske Amerike – Argentine, Brazila, Čilea, Meksika, Perua, Kolumbije i Kostarike.
Na seminaru ELANBiz – Vaš ulaz na latinoamerička tržišta predstavljana je Europska i latinoamerička poslovna mreža koju financira EU i namijenjena je unaprjeđivanju i olakšavanju poslovanja europskih tvrtki na tržištima sedam zemalja Latinske Amerike – Argentine, Brazila, Čilea, Meksika, Perua, Kolumbije i Kostarike. ELANbiz je poslovni informacijski servis namijenjen europskim malim i srednjim tvrtkama, dok je a ELAN Network poslovna inovacijska mreža, koja pomaže gospodarstvenicima u povezivanju i pronalasku poslovnih partnera na tržištu Latinske Amerike.
"Za hrvatske je tvrtke na tom tržištu najperspektivnije područje elektroindustrije, na kojem se ističe već više od trideset godina prisutnost Končara izvozom energetske opreme za hidroelektrane, zatim prehrambena industrija, ICT industrija itd.", napomenula je voditeljica Odjela za bilateralnu i multilateralnu suradnju Sektora za međunarodne poslove i EU HGK Ines Obradović.
"Zemlje Latinske Amerike čine tek 0,5 posto međunarodne robne razmjene Hrvatske sa svijetom, a pritom se najviše razmjene postiže s Brazilom, Kolumbijom, Argentinom, Meksikom i Čileom, kamo Hrvatska najviše izvozi proizvode elektroindustrije, strojogradnje, brodogradnje, kemijske industrije itd., a uvozi proizvode prehrambene, kemijske industrije itd.", kazala je Lozika Mašić iz Sektora za međunarodne poslove i EU HGK, dodajući da potencijal za razvoj ima i turizam, a Hrvatsku posjećuju najviše gosti iz Brazila i Argentine.
"Tržište Latinske Amerike ima više od 600 milijuna stanovnika, gospodarstvo od 5,3 trilijuna dolara, BDP koji se gotovo utrostručio u zadnjih 15 godina te ga karakterizira brzi rast tržišta i srednje klase", istaknuo je Javier Sanchez, stručnjak ELANBiz-a za Latinsku Ameriku. U sljedećih pet godina u zemljama Latinske Amerike planirane su investicije u transport i logistiku 90,4 milijardi dolara, naftnu i plinsku infrastrukturu 35,5 milijardi dolara te energetiku 26,22 milijarde dolara, od čega je značajan udio u obnovljivu energiju. "Od 2010. do 2015. bilježi se i brz rast tržišta roba široke potrošnje", rekao je Sanchez te istaknuo sektore prehrambene industrije, koja čini 16 posto ukupnoga globalnog izvoza hrane i poljoprivrednih proizvoda, sektor ICT industrije, koji se osobito ističe u Brazilu, s 45 posto svih investicija u IT sektor u regiji te Kostarika koja bilježi najveći skok u svijetu u korištenju informatičke tehnologije. "Značajne su i mogućnosti u području energetike, nafte i plina te obnovljivih izvora energije, uključujući i energetski hidropotencijal, a ulaganja u čistu energiju čine oko 7 posto svjetskih ulaganja", kazao je Sanchez.
Govoreći o poslovnoj kulturi u Latinskoj Americi, Sanchez je istaknuo da su ljudi u Latinskoj Americi vrlo topli i prijateljski nastrojeni, uživaju u razgovoru te žele sugovornika upoznati i kao osobu, stoga je uspostavljanje odnosa i važnije nego se usredotočiti na zadatak.
Radoslav Ostermann iz Instituta Ruđer Bošković predstavio je ELAN Network, mrežu pomoću koje se gospodarstvenicima mogu subvencionirati troškovi poslovnog putovanja u Latinsku Ameriku. Projekt za partere ima gospodarske komore u Latinskoj Americi i druge institucije. Njime se potiču poslovni susreti putem događanja koja se jednom godišnje organiziraju u tim zemljama te se nastoji privući domaće i tvrtke iz EU. "Ove godine 60 će tvrtki dobiti dijelom pokrivene troškove (1200 eura po tvrtki), a događanja iz područja poput obnovljive energije, ICT-a, novih materijala i biotehnologije održavaju u Kostarici, Argentini, Čileu, Brazilu i Kolumbiji", napomenuo je Ostermann te istaknuo važnost hrvatske dijaspore koja može biti od velike pomoći tvrtkama te važnost pronalaska lokalnog partnera za poslovanje na tim tržištima.
(HGK)
Pisane vijesti |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz