Nakon pilot-objekta na jednoj od mnogobrojnih željezničkih stanica u Moskvi, hrvatska franšiza Surf’n’Fries na ruskom je tržištu otvorila dva nova objekta. Od novih tržišta otkrivaju još i Južnoafričku Republiku.
Nakon pilot-objekta na jednoj od mnogobrojnih željezničkih stanica u Moskvi, jedna od najuspješnijih i najbrže rastućih hrvatskih franšiza Surf’n’Fries, koju su prije osam godina pokrenuli Riječani Andrija Čolak i Denis Polić, na ruskom je tržištu upravo otvorila dva nova objekta – i to na aerodromu Šeremetjevo.
Rusija je zasad najveći potencijal među 16 zemalja u kojima su prisutni s 55 poslovnih jedinica. U Moskvi im je upravo odobreno i nekoliko lokacija u tamošnjim trgovačkim centrima. "Rusi su naučeni brzo djelovati. Kod njih se sve bazira na velikim brojkama tako da su razgovori o otvaranju jedne lokacije rijetki. Ovdje svi razmišljaju o otvaranju nekoliko desetaka jedinica," kaže Polić.
Ukupni potencijal ruskog i kazahstanskog tržišta za koje su lani potpisali ugovor podrazumijeva otvaranje 300 do 400 lokacija u sljedećih pet godina. Drugo najbrže rastuće franšizno tržište im je njemačko gdje imaju i tri nova franšizera, a prvi put otvoren je i “shop-in-shop” format na benzinskoj postaji u Stuttgartu.
Od novih tržišta otkrivaju još i Južnoafričku Republiku gdje su u završnoj fazi potpisivanja ugovora koji bi im omogućio otvaranje prvog objekta krajem ove godine, dok se u svibnju jedan otvara u Dubaiju. Proširili su se i na tržište Irana kad je izašao iz međunarodne izolacije; 80 milijuna stanovnika golem je potencijal, a u pregovorima su i za ulazak u SAD i Kinu te rade i na novim proizvodima.
U Hrvatskoj je i dalje naglasak na sezonskom tipu poslovanja i to najviše kroz Surf’n’Fries-Mobile. Za taj je format potrebno manje od 10.000 eura da bi se pokrenuo vlastiti posao, a ulaganje se vraća već u prvoj sezoni. No, kako je dvojac razvio i niz drugih franšiznih formata, Surf’n’Fries StandAlone i Surf’n’Fries Shop-In-Shop, spremni su odgovoriti na svaki izazov u toj branši, čime su stali uz bok svih velikih svjetskih brendova.
Lanjska je godina bila vrlo važna za poduzetnički dvojac jer su, nakon sedam godina poslovanja, uvodili i novi vizualni identitet brenda, što je uključivalo i promjenu ambalaže.
Zanimljiva su bila i otvaranja Surf’n’Fries Storea u Beču za koja su nositelji franšize novac prikupljali i crowdfundingom. Ove godine, pak, ponuda im je obogaćena i gurmanskim pomfritom te raznim vrstama topinga s pet različitih vrsta soli, što će ih, kako tvrdi Polić, još više diferencirati od konkurenata na tržištu.
(Poslovni dnevnik)