TOZ Penkala – Glinamol priprema izvozne projekte

Analizom vanjskih tržišta tvrtka TOZ Penkala – Glinamol je došla do rezultata gdje će bazirati izvoznu politiku asortimana. Na stranim tržištima postoji interes za ove proizvode. Riječ je  o ulasku na tržišta Makedonije, BiH, Kosova i Srbije. Usto, pripremaju ugovore sa Slovenijom, Albanijom, Mađarskom te Norveškom.

Proizvodi TOZ Penkale ponovo pune police trgovina gdje ih nije bilo godinu i pol, jer su nestali gašenjem proizvodnje i otvaranjem stečaja te tvrtke, a za njihov povratak pobrinuo se novi vlasnik prepoznatljivog brenda hrvatskog inovatora Slavoljuba Penkale. Riječ je o tvrtki TOZ Penkala - Glinamol koja od nedavno posluje pod ovim imenom, odnosno donedavnoj tvrtki Glinamol-SD koja se i preimenovala nakon što je preuzela brend svog bivšeg poslovnog partnera.
 
Proizvođač glinamola, ujedno i bivši stalni dobavljač TOZ-a s kojim je, doznajemo, korektno surađivao, iskoristio je priliku koja kod nas nije čest slučaj, a pružila se u stečaju TOZ-a. Kao najpovoljnijem ponuđaču na trećoj javnoj dražbi u tom stečaju, pripala mu je trgovačka roba, alat i strojevi te žigovi, tj. brend. Te su pokretnine po odluci vjerovnika prodavane su u paketu, a Glinamol - SD za njih je platio 5,3 milijuna kuna.
 
No investicija se dosad popela na 10 milijuna, a direktor tvrtke TOZ Penkala - Glinamol Luka Batur kaže da je dio pokriven vlastitim sredstvima, a dio kroz kredit. Rekomercijalizacija slavnog brenda krenula je ulaskom u zakup na dijelu pogona propale tvornice i  uspostavljenjem proizvodnje, dok je i pitanje kupaca sada riješeno. Uz ugovore sklopljene s nekoliko manjih kupaca, doznajemo, potpisan je i ugovor o distribuciji s njihovim najvećim distributerom Narodnim novinama. U relativno kratkom roku stavili su u funkciju strojeve za proizvodnju artikala iz školskog asortimana. Trenutno imaju 51 proizvod i šire asortiman.
 
"Domaće tržište ima pozitivnu reakciju na povratak TOZ-ovih brendova. Nismo iznenađeni takvom reakcijom i bila je očekivana poznavajući njihovu snagu. U organizaciji proizvodnje ključan je bio povratak TOZ-ovih  radnika. Njihovo iskustvo i energija naših mladih kolega uspjeli su vratiti dobar dio sjaja po kojem je TOZ Penkala bio prepoznatljiv, a trenutno je angažirano 37 radnika od kojih je gotovo polovica starih tozovaca", kaže Batur napominjući i kako su uvidjeli da brendovi TOZ Penkale stari 80 godina imaju svoju veliku vrijednost i izvan domaćeg tržišta.  Analizom vanjskih tržišta došli su do rezultata gdje će tvrtka bazirati izvoznu politiku asortimana. Na stranim tržištima postoji interes za ove proizvode, a na prostorima bivše države ostvarili su  za početak velike stvari.
 
Riječ je  o ulasku na tržišta Makedonije, BiH, Kosova i Srbije. Usto, pripremaju ugovore sa Slovenijom, Albanijom, Mađarskom te Norveškom. Zakup je, pak, planiran na godinu, dvije te su uvjeti zasad zadovoljavajući, no priprema se širenje i modernizacija poslovanja.
 
(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz