Sajam Annual Investment Meeting, koji se održava u Dubaiju od 02. do 04. travnja, sudjelovati će predstavnici iz više od 140 zemalja, a predstaviti će se nekoliko hrvatskih tvrtki sa svojim projektima.
Vlada Dubaija pod pokroviteljstvom Njegove Visosti Sheikha Mohammeda bin Rashid Al Maktouma, sedmu godinu zaredom organizira Annual Investment Meeting. Riječ je o jednom od najekskluzivnijih svjetskih sajmova za investicije i ulagače na kojem će se, saznajemo, predstaviti nekoliko hrvatskih tvrtki sa svojim projektima.
Sajam, koji se održava od 02. do 04. travnja u Dubaiju (
http://www.aimcongress.com/en/), raste iz godinu u godinu. No, njegova snaga nije u broju izlagača već u kvaliteti i snazi investitora koja se ponekad po ulagaču mjeri u milijardama dolara. Na sajmu sudjeluju gospodarski, politički i akademski predstavnici iz više od 140 zemalja.
Sektori u kojima ulagači danas najviše traže poslovne prilike su trgovina i industrija, IT i telekomunikacije, proizvodnja, turizam i ugostiteljstvo, poljoprivreda, nekretnine, infrastruktura i logistika, energija i rudarstvo, zdravstvo i farmakologija, financije i bankarstvo.
Hrvatska je definitivno prepoznata kao novo tržište za investitore. Međutim, veliki kapital u nju ulazi sporo jer se hrvatski projekti rijetko predstavljaju svjetskim investitorima.
Unatoč tomu, prošlogodišnja investicija Arqaam Capitala iz Dubaija koji ulazi s više od 100 milijuna dolara u ekskluzivni projekt svjetskog lanca Four Seasons na Hvaru ove godine trebala bi dodatno ohrabriti investitore i pobuditi zanimanje za hrvatskim projektima.
Kako u Ujedinjenim Arapskim Emiratima ne djeluje nijedan službeni hrvatski ured ili organizacija koja bi pomogla pojedincima i tvrtkama u otvaranju tržišta i u poslovanju, tako se one često javljaju Sanji Guć, koja već nekoliko godina tamo živi i radi kao konzultant.
Sanja Guć otkriva kako je zanimanje hrvatskih tvrtki veliko, mnogi imaju ideje i želju za prisutstvom na tržištu Srednjeg Istoka. Međutim, to iziskuje određena ulaganja za koja neke tvrtke bez obzira na kvalitetu nisu spremne. A one tvrtke koje si mogu priuštiti početno ulaganje za istraživanje tržišta, uz kvalitetno osmišljen i ciljani pristup, mogu doći do rezultata već u prvih nekoliko mjeseci.
Inače, prošle godine je Hrvatska agencija za investicije i konkurentnost nagrađena za podršku investiciji u farmaceutski sektor iz Indije. Točnije, indijska kompanija ACG Worldwide uložila je 36 milijuna dolara u ludbrešku tvornicu kapsula za lijekove Lukaps stvorivši tako 224 radna mjesta.
(Privredni vjesnik)
Vijesti iz medija |
Sajmovi |
Hrvatski izvoz