Ulaskom u CETA-u hrvatski proizvodi će postati konkurentniji na kanadskom tržištu

Hrvatski će proizvodi sklapanjem trgovinskog sporazuma između EU i Kanade (CETA) postati konkurentniji na kanadskom tržištu, što znači da će uslijed ukidanja carina njihova cijena biti 5 do 20 posto povoljnija.

Hrvatski će proizvodi sklapanjem trgovinskog sporazuma između EU i Kanade (CETA) postati konkurentniji na kanadskom tržištu, što znači da će uslijed ukidanja carina njihova cijena biti 5 do 20 posto povoljnija, ističe predsjednik Kanadsko-hrvatske gospodarske mreže (CCBN) Josip Joe Bašić.
 
"CETA će omogućiti hrvatskim proizvođačima i izvoznicima ulazak na kanadsko tržište bez naknada i carina ili će one biti tek minimalne. To će omogućiti smanjenje cijena njihovih proizvoda u Kanadi od 5 do 20 posto, ovisno o kategoriji proizvoda ili usluge, čime će oni postati konkurentniji i povoljniji za kanadske uvoznike i distributere", ističe Bašić, koji napominje kako će općenite mogućnosti za povećanjem razmjene i razvijanjem tržišta biti puno lakše ostvarive.
 
Europski parlament je ratificirao Sveobuhvatni ekonomski i trgovinski sporazum (CETA) između Europske unije i Kanade, kojim se otvara put ukidanju carina na gotovo sve proizvode u međusobnoj trgovini. 
 
Sporazum su 30. listopada prošle godine u ime Unije potpisali predsjednici Europskog vijeća i Komisije Donald Tusk i Jean-Claude Juncker te predstavnik trenutne zemlje presjedateljice, slovački premijer Robert Fico, dok je s kanadske strane to učinio premijer Justin Trudeau.
 
Kako navodi Bašić, CETA ne može garantirati Hrvatskoj izravnu korist, no međutim pruža joj priliku za razvoj i iskorištavanje mogućnosti koje se otvaraju ukidanjem trgovinskih prepreka.
 
"Hrvatska će zasigurno biti u boljoj poziciji od susjednih zemalja koje nisu u Europskoj uniji, a koje žele trgovati s Kanadom. Hrvatska i Kanada su po mnogočemu povezane, uključujući i jednu od najvećih zajednica Hrvata izvan Hrvatske. To samo po sebi može biti jedan od glavnih čimbenika u povećanju trgovine, ukoliko tvrtke prepoznaju priliku i ulože trud kako bi se taj potencijal ostvario", ističe predsjednik CCBN-a.
 
Bašić smatra kako postoji veliki potencijal za napredak u gospodarskoj suradnji između dviju zemalja. Kako ističe, Hrvatska je najveći gospodarski partner Kanadi u regiji, a u političkom smislu Kanada percipira Hrvatsku kao NATO partnera te članicu EU.
 
"Mnoge kanadske kompanije razmatraju opciju širenja na područje Europske unije te vjeruju kako je baš Hrvatska idealna za širenje prodajnih i proizvodnih pogona. U zadnjih pet godina količina razmjene dobara između Hrvatske i Kanade se udvostručila, a CETA će pomoći da se taj rast nastavi", kaže Bašić.
 
Prema procjenama koje navodi Bašić, zahvaljujući ugovoru između EU i Kanade doći će do povećanja trgovine kojom će se na godišnjoj razini ostvariti više od 4 milijarde dolara novih prihoda.
 
"Ako Hrvatska ostvari samo 1 posto od toga, to bi godišnje predstavljalo više od 300 milijuna kuna novih poslova. To je vrlo realan broj i ovisi samo o Hrvatima hoće li to prepoznati i iskoristiti", naglašava Bašić.
 
Inače, sporazum kako bi u potpunosti stupio na snagu, mora se ratificirati u parlamentima svih zemalja članica EU, a Bašić smatra da ukoliko bude prihvaćen, po njemu bi u hrvatskom parlamentu mogao biti ratificiran u sljedećih šest do 12 mjeseci.
 
"Shodno tome, tvrtke bi se već sad trebale početi obrazovati i pripremati kako bi iskoristile ovu novu priliku", napominje.
 
(Hina)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz