Paška sirana - jedan od najpoznatijih hrvatskih gastronomskih identiteta

Paška sirana je vlasnik certifikata bonitetne izvrsnosti, međunarodno priznate, standardizirane oznake kvalitete poslovanja temeljene na analitičkoj metodi izračuna jedinstvenoj za sva tržišta Europe koju dodjeljuje Bisnode.

Paška sirana je u 2016. velikom svečanošću obilježila 70 godina postojanja. Priča o počecima više je no zanimljiva, s obzirom na to da je s radom počela 1946. kao otočka poljoprivredna zadruga koja je udružila ovčare, otvorila im vrata tržišta, standardizirala kvalitetu, olakšala plasman i stvorila potražnju, a danas se smatra jednim od najpoznatijih hrvatskih gastronomskih identiteta.
 
Danas su i vlasnici certifikata bonitetne izvrsnosti, međunarodno priznate, standardizirane oznake kvalitete poslovanja temeljene na analitičkoj metodi izračuna jedinstvenoj za sva tržišta Europe koju dodjeljuje Bisnode.
 
Time je Paška sirana svrstana u kategoriju sigurnog poslovnog partnera i u sam vrh uspješnih tvrtki. Iz perspektive financijske sposobnosti i perspektive odgovornog poslovanja, poručuju iz tvrtke, također su dobili i prednost u odnosu na ostala poduzeća iz branše.
 
Da nije bilo Paške sirane koja je prepoznala komparativne prednosti otoka Paga, Paški sir zasigurno ne bi bio ono što danas jest – najjači hrvatski gastrobrend. Ona ga je učinila sirom svjetskog kalibra. Ponosni smo na svako priznanje Paškom siru, nevažno od kojeg je otočkog proizvođača jer to je priznanje tisućama otočkih obitelji koje su kroz 70 godina činili Pašku siranu, otkriva Ante Oštarić, član Uprave Paške sirane.
 
Paški sir ujedno smatraju i najvećim uspjehom sirane. Osim toga, izdvojio je Oštarić, druga dva elementa ilustriraju kontinuirani poslovni uspjeh, a to su prva i uspješna privatizacija u Zadarskoj županiji 1992., te trenutak kad su 2008. također prvi na županijskoj razini povukli maksimalna sredstva iz SAPARDA kojima su izgradili novu tvornicu opremljenu vrhunskom tehnologijom za proizvodnju sira.
 
Danas postaje sve izraženija potreba udruživanja proizvođača, brendiranja i zaštite, zajedničkog nastupa na tržištu, a mi smo još prije više od deset godina inicirali osnivanje Udruge proizvođača paškog sira prvenstveno s ciljem zaštite Paškog sira, a imajući na umu pravila igre na tržištu Europske unije", dodao je.
 
Kazao je i da se Paška sirana nedavno u Španjolskoj, na World Cheese Awardsu 2016. i International Cheese Festivalu predstavila sa+ kolegama iz Udruge. Prednost Paške sirane su utrke u nogama i zanat u rukama, smatra Oštarić, nastavivši da su ujedno osvojili i nekoliko medalja za svoje sireve.
 
"Upravo je naš Paški sir osvojio Supergold 2016. čime smo još jednom potvrdili da imamo proizvod svjetskog kalibra. Ocjenjivao se 3021 sir iz trideset zemalja svijeta, zahtjevan posao ocjenjivalo je 250 sudaca i posebno 16 najvećih svjetskih eksperata specijaliziranih za sir", istaknuo je Oštarić.

(Poslovni dnevnik)

 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz