Hrvatske tvrtke okreću se najbrže rastućem europskom tržištu

Hrvatskim poduzetnicima su i dalje najzanimljivije europske zemlje, ponajprije članice Europske unije. Vidljiv je trend odmaka od tradicionalnih tržišta, a pojačan je angažman tvrtki i rast interesa za poslovanje prema zemljama Višegradske skupine.

Komentirajući objavljene podatke Eurostata o robnoj razmjeni EU-a, predsjednik HGK Luka Burilović kazao je da su hrvatskim poduzetnicima i dalje najzanimljivije europske zemlje, ponajprije članice Europske unije.

Ističe kako je vidljiv trend odmaka od tradicionalnih tržišta, a da je pojačan angažman tvrtki i rast interesa za poslovanje prema zemljama Višegradske skupine. "Hrvatske tvrtke sve se češće okreću i dalekim tržištima poput Sjedinjenih Američkih Država ili Kanade gdje se otvaraju nove mogućnosti za jači plasman naših proizvoda. Ipak, najinteresantnija tržišta u ovom trenu su među novijim članicama EU-a poput Poljske, Mađarske, Češke ili Slovačke i upravo zato ćemo tamo imati predstavnike HGK", najavljuje Burilović.

Zbog oporavka domaće potražnje i nastavka rasta izvoza u Hrvatskoj se bilježi relativno dinamičan rast uvoza i kao posljedica toga trend povećanja robnog deficita na godišnjoj razini. Zbog toga je za Hrvatsku i nadalje prioritet povećanje prisutnosti na postojećim i otvaranje novih tržišta kako bi neto efekt robne razmjene s inozemstvom imao pozitivan učinak na rast BDP-a.

Veća dinamika rasta izvoza prema ostalim zemljama jest jedna od specifičnosti robne razmjene Hrvatske s EU-om u prvoj polovini godine. Takva kretanja ostvarena su ponajprije zahvaljujući znatno povećanoj vrijednosti izvoza u SAD i Saudijsku Arabiju gdje je znatno povećan izvoz oružja, lijekova i streljiva. Ipak treba napomenuti da se rast hrvatskoga izvoza i dalje temelji na rastu izvoza prema članicama EU-a, posebice prema Njemačkoj, te da taj izvoz i dalje čini približno 68 posto ukupnog.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz